Terug naar CoDesk homepage
Link naar het CoDesk webmail portaal
Link naar het CoDesk CoDrive portaal
Link naar het CoDesktop  WebAccess portaal
Link naar het CoDesk SSPR portaal
Voor alle vragen over modern workplaces, remote werken, veilig thuiswerken en cloud

Klantcase: Sanibell

Tekst: Annelies Roon
GeïnterviewdeRobert Collé, directeur-eigenaar van Sanibell

“CoDesk helpt ons met onze Cloud-omgeving. Vraag me niet precies hoe, want inhoudelijk heb ik daar totaal geen verstand van. Maar het werkt, en daar gaat het om.”
In de afgelopen jaren is ons bedrijf heel erg gegroeid. Inmiddels zijn we met 55 man. Vanwege de flexibiliteit en de veiligheid hebben we er al vrij snel voor gekozen om in de Cloud te werken. Zo hoef je niet steeds te investeren in updates en als je pand in brand vliegt, staan al je gegevens veilig online. Elke dag wordt er automatisch een back-up gemaakt, dat vind ik ook een veilig gevoel. Maar stabiliteit van het netwerk is wel een voorwaarde. Want als het systeem plat ligt, staan er 55 man stil.
Goede communicatie is cruciaal

Sanibell is een familiebedrijf dat badkamermeubelen voor de zakelijke markt ontwerpt en importeert. Het uitgebreide assortiment is uit voorraad leverbaar. De hoofdvestiging staat in Oud-Beijerland, bij Rotterdam; voor de opslag worden diverse andere panden bijgehuurd.

Jip-en-Janneketaal

We werken met King software: ons boekhoud- en verkoopprogramma, ons warehouse management- en ons CRM-systeem. Bij onze vorige IT-dienstverlener was het netwerk niet stabiel genoeg. Pin me er niet op vast, maar ik schat dat het toch wel zo’n vier of vijf keer per jaar mis ging. Ik kan er geen concrete cijfers aan hangen qua omzetverlies of vertraging, maar zoiets loopt sneller op dan je denkt. En het is ook gewoon vervelend als je niet verder kan. Vandaar dat we naar een alternatief op zoek gingen, nu alweer zo’n drie jaar geleden.

Dat we voor CoDesk hebben gekozen, komt vooral doordat zij ons in een soort jip-en-janneketaal weten bij te brengen waar we op moeten letten als het gaat om een veilige Cloud-omgeving, en wat voor ons echt belangrijk is. Goede communicatie is cruciaal voor een IT-dienstverlener, zeker omdat we zelf geen ICT’er in dienst hebben, laat staan een aparte ICT-afdeling.

Ideaal systeem

CoDesk doet veel voor ons. Als er eens iets is met het netwerk, bijvoorbeeld dat een gebruiker ineens vastloopt, dan reageren ze daar altijd accuraat op. Dat gebeurt hooguit één of twee keer per jaar.
Ook is het eigen beheersysteem van CoDesk (ITM) ideaal . Als ik voorheen een nieuw account wilde aanmaken of verwijderen, of iets anders wilde wijzigen, dan moest ik dat eerst aanvragen. Nu doen we dat gewoon zelf, op een heel gemakkelijke manier. Dat gaat sneller en je zit nooit met te veel of te weinig accounts.
Dat laatste werkt ook door in de kosten: je maandbedrag is gekoppeld aan het aantal gebruikers. Die transparantie is heel fijn- je weet precies waar je aan toe bent.