Over CoDesk

De Cloud was eng en een uitdaging

10 jaar geleden was mobiel werken best nog een uitdaging en ‘cloud’ voor veel mensen nog iets engs. Een oplossing voor mobiel werken was duur en je zat doorgaans voor jaren aan een contract vast. Daarbij komt nog dat IT-aanbieders graag jagen op de grote klanten en de kleintjes (zeg onder 20 medewerkers) eigenlijk niet interessant vinden.

Ook voor de kleinere organisaties een goed aanbod

De meeste IT-bedrijven focussen op grote organisaties. Voor de kleinere ondernemers is er vaak alleen maar ‘eenheidsworst’. Meestal in de vorm van inflexibele, losse installaties met beperkte functies.  En zonder focus op onderhoud en beheer vaak nog aanleiding voor veel ‘uurtje-factuurtje’.

En dat doet CoDesk dus anders!

In 2011 gingen Ben, Edgar en Sven aan de slag om een oplossing te bedenken die zelfs voor de kleinste organisaties een oplossing van ‘corporate’ niveau bood. Vandaar de naam ‘Corporate Desktop’, afgekort CoDesk. 

Veel met weinig

In 2011 bedachten we dat we met max 5 beheerders tot 10.000 werkplekken moesten kunnen beheren. We zijn nog steeds op koers maar we hebben toch wat aanpalende diensten bij onze basis ‘werkplekoplossing’ getrokken. Simpelweg omdat klanten dat graag wilden. Denk aan telefonie, een terminal-oplossing, een filesharing tool en webhosting.

De extra ontwikkelde diensten maken de weg ietsje langer maar we bedienen nu met een fractie van de mensen meer klanten dan wat we allen ooit bij oude werkgevers deden en waar er vele tientallen mensen nodig waren.

Nooit meer dan twee keer

De aanpak is en blijft: wat je meer dan twee keer moet doen, moet je automatiseren. En automatiseren vraagt om standaardiseren. Wat je zo met automatisering aan tijd verdient kan je teruggeven aan de klant. En de tijd die je daar weer mee wint kan je weer steken in automatiseren!

Automatiseren betekent ontwikkelen en dat is per definitie leuker dan repeterend werk. Dus wij hebben leuk werk, goede koffie en de telefoon van de servicedesk gaat nauwelijks over. Q.E.D.

Tot op de dag van vandaag blijven de toen geformuleerde uitgangspunten overeind:

  • Door slim te delen komen ‘corporate’ opties beschikbaar voor kleine organisaties
  • Elke organisatie heeft het recht op een eigen look&feel / instellingen
  • Je moet overal en altijd op elk apparaat kunnen werken
  • Klanten moeten zelf ‘in control’ zijn zonder dat ze specifieke ICT-kennis nodig hebben
  • Set-up kosten moet je weg automatiseren (dat voorkomt ook human error)
  • Security moet standaard én centraal geregeld zijn
  • Alles moet per maand op én af te schalen zijn
  • 80+% van standaard vragen aan een helpdesk moet een organisatie eigenlijk zelf kunnen afhandelen
  • De factuur moet begrijpelijk zijn en je moet alle factuurregels zelf na kunnen tellen
  • Rapportages over verbruik / gebruik moeten direct beschikbaar zijn

Quod erat demonstrandum!

(hetgeen bewezen moest worden)

De mensen achter onze dienstverlening zijn

Team CoDesk

Edgar van Hoeijen – Partner en CTO

Eerste technisch geweten en mede-oprichter van CoDesk. Edgar goochelt graag met wiskundige principes, taal en namen. Automatiseert alles wat los en vast zit en sleutelt in zijn vrije tijd aan van alles. Van zijn eigen Ford Thunderbird uit 1957 tot tanks uit de tweede wereldoorlog.

Ben Lamers – Partner en CTO

Tweede technisch geweten van CoDesk en mede-oprichter van CoDesk. Ingenieus ingenieur die zich vastbijt in veel onontgonnen stukken. Zou graag aan zijn Mazda MX-5 willen sleutelen maar het ontbreekt hem eigenlijk aan tijd.  Gelukkig rijdt hij graag op zijn BMW GS.

Sven van der Waal van Dijk - Partner en CEO

Sven haalde ooit zijn bul op aan de juridische faculteit in Rotterdam maar doet stiekem liever techniek. Vandaar dat hij ook aan de wieg van CoDesk stond. Combineert nu alle pre-sales, operationele en administratieve zaken met ondersteuning aan de rest van het team. Vanuit die positie is hij ook de Security Officer van dienst.

Rob Gussinklo – Technisch specialist

De nestor van het team, fanatiek motorrijder en tevens trotse opa. Vooral goed in zaken rond e-mail, CoDrive, webhosting, meer complexe applicaties als FlexService. Daarbij hij is natuurlijk ons taaltechnisch geweten.

Raymond Verbruggen – Support medewerker

Bel je de servicedesk, dan is Raymond meestal degene die je aan de telefoon krijgt. In 2017 kwam hij bij CoDesk werken en na een heel steile leercurve is hij een rots in de branding. Graag gezien zowel bij CoDesk als bij klanten. Motorliefhebber, net als Ben en Rob.

Ingrid van Garderen – Programmeur / applicatie specialist

Stille kracht van CoDesk als het gaat om het maken van applicaties en toepassingen voor klanten die naadloos aansluiten op de praktijk van die klant. Ze werkt ook voor Mens & Cloud en de naam geeft het al weg: ook daar is de menselijk maat de norm.

Dave Blondeel – Sales medewerker

Dave is als belkampioen voor CoDesk op zoek naar bedrijven die bewust of onbewust onbekwaam zijn in het onderhouden van de ICT-faciliteiten.

Team Sherpa

Ter ondersteuning van Ben, Dave en Sven zijn Oedo en Martin met hun collega’s de basis voor alle marketing.

DKTP

Team Cloudtec

Onze ICT partner voor beheer van voormalige DKTP-klanten 

Team Tuxis

Voor het beheer van het datacenter en alle benodigde hardware en verbindingen werken we dagelijks samen met het team bij Tuxis.

Team KES

Daar waar het een klant op locatie iets ontbreekt aan apparatuur of andere hands-on ondersteuning sturen we het team van KES op pad.

Team DiViSuals

Laat de (web)hosting maar aan ons over! Maar voor het ontwerp van een mooie website werken we graag samen met DiViSuals. Kijk hier wat ze voor onze klanten heeft gemaak.

MVO partner

De opzet van de CoDesk-organisatie en de aard van onze diensten richten zich al sinds oprichting in 2011 op groene(re) vormen van ICT, flexwerken en het voorkomen van files. CoDesk is mede daarom partner van MVO Nederland.

Aantoonbaar goed

CoDesk kan bogen op tevreden klanten én ISO27001 certificering. Dat is de internationale standaard voor informatiebeveiliging. De norm specificeert eisen voor het vaststellen, implementeren, uitvoeren, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een gedocumenteerd Information Security Management System (ISMS). De scope kijkt verder dan alleen directe ICT risico’s maar dekt ook de algemene bedrijfsvoering en vooral de zorg voor het continu verbeteren van processen. Zo weet u zeker dat u met CoDesk goed zit.

CoDesk ISO 27001 DNV GL gecertificeerd

Onze oplossingen op een rij

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Staat de gewenste oplossing er niet bij?

Neem contact met ons op via sales@codesk.nl of via telefoonnummer 088 - 188 1999
We kijken graag hoe we jouw wens kunnen invullen.

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!