Terug naar CoDesk homepage
Link naar het CoDesk webmail portaal
Link naar het CoDesk CoDrive portaal
Link naar het CoDesktop  WebAccess portaal
Link naar het CoDesk SSPR portaal
Voor alle vragen over modern workplaces, remote werken, veilig thuiswerken en cloud

Over CoDesk

De Cloud was eng en een uitdaging

10 jaar geleden was mobiel werken best nog een uitdaging en ‘cloud’ voor veel mensen nog iets engs. Een oplossing voor mobiel werken was duur en je zat doorgaans voor jaren aan een contract vast. Daarbij komt nog dat IT-aanbieders graag jagen op de grote klanten en de kleintjes (zeg onder 20 medewerkers) eigenlijk niet interessant vinden.

Ook voor de kleinere organisaties een goed aanbod

De meeste IT-bedrijven focussen op grote organisaties. Voor de kleinere ondernemers is er vaak alleen maar ‘eenheidsworst’. Meestal in de vorm van inflexibele, losse installaties met beperkte functies.  En zonder focus op onderhoud en beheer vaak nog aanleiding voor veel ‘uurtje-factuurtje’.

En dat doet CoDesk dus anders!

In 2011 gingen Ben, Edgar en Sven aan de slag om een oplossing te bedenken die zelfs voor de kleinste organisaties een oplossing van ‘corporate’ niveau bood. Vandaar de naam ‘Corporate Desktop’, afgekort CoDesk. 

Veel met weinig

In 2011 bedachten we dat we met max 5 beheerders tot 10.000 werkplekken moesten kunnen beheren. We zijn nog steeds op koers maar we hebben toch wat aanpalende diensten bij onze basis ‘werkplekoplossing’ getrokken. Simpelweg omdat klanten dat graag wilden. Denk aan telefonie, een terminal-oplossing, een filesharing tool en webhosting.

De extra ontwikkelde diensten maken de weg ietjse langer maar we bedienen nu met een fractie van de mensen meer klanten dan wat we allen ooit bij oude werkgevers deden en waar er vele tientallen mensen nodig waren.

Nooit meer dan twee keer

De aanpak is en blijft: wat je meer dan twee keer moet doen, moet je automatiseren. En automatiseren vraagt om standaardiseren. Wat je zo met automatisering aan tijd verdiend kan je teruggeven aan de klant. En de tijd die je daar weer mee wint kan je weer steken in automatiseren!

Automatiseren betekent ontwikkelen en dat is per definitie leuker dan repeterend werk. Dus wij hebben leuk werk, goede koffie en de telefoon van de servicedesk gaat nauwelijks over. Q.E.D.

Tot op de dag van vandaag blijven de toen geformuleerde uitgangspunten overeind:

  • Door slim te delen komen ‘corporate’ opties beschikbaar voor kleine organisaties
  • Elke organisatie heeft het recht op een eigen look&feel / instellingen
  • Je moet overal en altijd op elk apparaat kunnen werken
  • Klanten moeten zelf ‘in control’ zijn zonder dat ze specifieke ICT-kennis nodig hebben
  • Set-up kosten moet je weg automatiseren (dat voorkomt ook human error)
  • Security moet standaard én centraal geregeld zijn
  • Alles moet per maand op én af te schalen zijn
  • 80+% van standaard vragen aan een helpdesk moet een organisatie eigenlijk zelf kunnen afhandelen
  • De factuur moet begrijpelijk zijn en je moet alle factuurregels zelf na kunnen tellen
  • Rapportages over verbruik / gebruik moeten direct beschikbaar zijn

Quod erat demonstrandum!

(hetgeen bewezen moest worden)

De mensen achter onze dienstverlening zijn

Team CoDesk

Edgar van Hoeijen – Partner en CTO

Eerste technisch geweten en mede-oprichter van CoDesk. Edgar goochelt graag met wiskundige principes, taal en namen. Automatiseert alles wat los en vast zit en sleutelt in zijn vrije tijd aan van alles. Van zijn eigen Ford Thunderbird uit 1957 tot tanks uit de tweede wereldoorlog.

Ben Lamers – Partner en CTO

Tweede technisch geweten van CoDesk en mede-oprichter van CoDesk. Ingenieus ingenieur die zich vastbijt in veel onontgonnen stukken. Zou graag aan zijn Mazda MX-5 willen sleutelen maar het ontbreekt hem eigenlijk aan tijd.  Gelukkig rijdt hij graag op zijn BMW GS.

Sven van der Waal van Dijk - Partner en CEO

Sven haalde ooit zijn bul op aan de juridische faculteit in Rotterdam maar doet stiekem liever techniek. Vandaar dat hij ook aan de wieg van CoDesk stond. Combineert nu alle pre-sales, operationele en administratieve zaken met ondersteuning aan de rest van het team. Vanuit die positie is hij ook de Security Officer van dienst.

Rob Gussinklo – Technisch specialist

De nestor van het team, fanatiek motorrijder en tevens trotse opa. Vooral goed in zaken rond e-mail, CoDrive, webhosting, meer complexe applicaties als FlexService. Daarbij hij is natuurlijk ons taaltechnisch geweten.

Raymond Verbruggen – Support medewerker

Bel je de servicedesk, dan is Raymond meestal degene die je aan de telefoon krijgt. In 2017 kwam hij bij CoDesk werken en na een heel steile leercurve is hij een rots in de branding. Graag gezien zowel bij CoDesk als bij klanten. Motorliefhebber, net als Ben en Rob.

Frank van Eijk – Sales / new business developer

Frank is medio 2020 bij CoDesk aan de slag om Sales vorm te geven. Bij het hele CoDesk-team was hij al bekend door het gezamenlijke verleden bij CAM IT Solutions. CAM is ondertussen overgenomen door KPN Health en dat was voor Frank aanleiding om verder te zoeken naar een omgeving waar hij kan doen waar hij zijn energie vandaan krijgt: ondernemingen laten groeien!

Dave Blondeel – Sales medewerker

Dave is voor CoDesk op zoek naar bedrijven die bewust of onbewust onbekwaam zijn in het onderhouden van de ICT-faciliteiten. Belkampioen en counterpart van Frank.

Ingrid van Garderen – Programmeur / applicatie specialist

Stille kracht van CoDesk als het gaat om het maken van applicaties en toepassingen voor klanten die naadloos aansluiten op de praktijk van die klant. Ze werkt ook voor Mens & Cloud en de naam geeft het al weg: ook daar is de menselijk maat de norm.

Team Sherpa

Ter ondersteuning van Frank, Dave en Sven is Oedo met zijn collega’s de basis voor alle marketing.

Team Tuxis

Voor het beheer van het datacenter en alle benodigde hardware en verbindingen werken we dagelijks samen met het team bij Tuxis.

Team DiViSuals

Laat de (web)hosting maar aan ons over! Maar voor het ontwerp van een mooie website werken we graag samen met DiViSuals.

Team KES

Daar waar het een klant op locatie iets ontbreekt aan apparatuur of andere hands-on ondersteuning sturen we het team van KES op pad.

MVO partner

De opzet van de CoDesk-organisatie en de aard van onze diensten richten zich al sinds oprichting in 2011 op groene(re) vormen van ICT, flexwerken en het voorkomen van files. CoDesk is mede daarom partner van MVO Nederland.

Aantoonbaar goed

CoDesk kan bogen op tevreden klanten én ISO27001 certificering. Dat is de internationale standaard voor informatiebeveiliging. De norm specificeert eisen voor het vaststellen, implementeren, uitvoeren, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een gedocumenteerd Information Security Management System (ISMS). De scope kijkt verder dan alleen directe ICT risico’s maar dekt ook de algemene bedrijfsvoering en vooral de zorg voor het continu verbeteren van processen. Zo weet u zeker dat u met CoDesk goed zit.