Help = service@codesk.nl

Of bij echte spoed 088 – 1881991

CoDesk Remote Support →

CoDesk Remote Support

De meest voorkomende vragen en verzoeken (en de oplossing!)

Wachtwoord verlopen / werkt niet

Vraag aan degene die binnen jouw organisatie de ITM-tool heeft om je wachtwoord te resetten.

Je kan ook de self service password  reset opties gebruiken, zie  https://ww.codesk.nl/help/reset*. Dan kan je zelf je wachtwoord resetten.

*Mocht dat niet lukken, dan kan je de servicedesk bellen. Omdat we dan jouw identiteit moeten verifiëren door extra logging ten behoeve van jouw organisatie, kost dit helaas wel geld.

Wachtwoord reset voor webmail accounts

Voor (web)mail-only accounts kan het resetten van het wachtwoord op 3 manieren.

1.  Binnen het webmail portaal.

Stap 1 – Log in en klik op het tandwieltje 

Stap 2 –  Kies Mijn account onder Algemeen

Stap 3 – Kies de link Uw wachtwoord wijzigen 

 

2.  De self service password  reset opties gebruiken, zie  https://ww.codesk.nl/help/reset*. Dan kan je zelf je wachtwoord resetten.

3. Vraag aan degene die binnen jouw organisatie de ITM-tool heeft om je wachtwoord te resetten.

*Mocht dat niet lukken, dan kan je de servicedesk bellen. Omdat we dan jouw identiteit moeten verifiëren door extra logging ten behoeve van jouw organisatie, kost dit helaas wel geld.

Mijn account wordt steeds geblokkeerd

Dit komt voor als er meerdere apparaten zijn waar het account op staat, maar waarvan er 1 of meer zijn met een (ondertussen) verlopen wachtwoord.
In bijna alle gevallen zijn dat telefoons / tablets waar de mail op gelezen wordt. Na een aanpassing van het wachtwoord van het account wordt vergeten die apparaten ook te voorzien van het nieuwe wachtwoord.

Die ‘vergeten’ apparaten melden zich dan steeds opnieuw aan met het verkeerde wachtwoord en dan wordt het account tijdelijk gelocked.

Controleer deze apparaten in webmail.codesk.nl. In het overzicht onder Opties > Algemeen > Mobiele apparaten ziet u snel op welke apparaten uw mail (en/of) agenda is geïnstalleerd.
Pas het wachtwoord overal en kijk (TIP!) ook even naar het interval voor synchronisatie. Om het kwartier is doorgaans meer dan genoeg en dat scheelt data en veel ‘locks’.

Ik kan geen sessie starten

Dan stoort er iets…Maar wat? Bij jou? Bij ons?

Daar hebben we aparte pagina voor gemaakt zodat je simpel zelf kan checken wat er loos is: www.codesk.nl/help/storing 

Mijn sessie is traag of hapert

Dan ligt er wat dwars…Maar wat? Bij jou? Bij ons?

Daar hebben we aparte pagina voor gemaakt zodat je simpel zelf kan checken wat er loos is: www.codesk.nl/help/storing 

Mijn sessie wordt steeds verbroken

Je hebt geen stabiele internet verbinding. Om te zien wat je daar zelf aan kan doen kijk je hier: www.codesk.nl/help/storing  

Zwart scherm bij inloggen

Als je bij het inloggen een zwart scherm krijgt, gebruik kan de toetscombinatie CTRL+ALT+END.

Je krijgt dan een optie om je sessie af te melden. Wacht 5 minuten en probeer het opnieuw. Je sessie wordt dan gestart op een andere server.

Op een Mac vervangt de combinatie fn +pijltje naar rechts de END-toets. Op Mac gebruik je dan de combinatie: CTRL + ALT (of Option) + fn en pijltje naar rechts.

In het Engels: fn+control+(alt/option)+right arrow.

Mijn applicatieleverancier wil meekijken. Hoe doe ik dat?

Dat kan heel simpel door (uw CoDesk Desktop te minimaliseren en) op uw lokale computer de tool van uw applicatieleveraancier te installeren.
Daarna start u dan de meekijk-sessie van uw applicatieleverancier. U start (of maximaliseert)  de CoDesk Desktop en uw leverancier kijkt mee.

Er zijn teveel verschillende tools die leveranciers gebruiken ((zoals  bijvoorbeeld Teamviewer, LogMeIn, RemotePC, VNC, ISL light, AnyDesk etc).) en ze zijn niet allemaal even veilig. Vandaar dat we ze voor uw eigen veiligheid niet in de Desktop kunnen ontsluiten.

Is er ook een handleiding?

Natuurlijk. Die vindt u hier in PDF-vorm.

Nieuwe onderdelen zetten we online via de pagina Handleidingen.

Windows 11 bug in versie 22h2 + fix - geen RDP connectie mogelijk

In Window 11 zit sinds versie 22H2 een vervelende bug die het opzetten van een RDP-verbinding tegen houdt. Er wordt dan eindeloos geprobeerd een verbinding op te zetten.

De oplossing is een rollback naar een versie voor versie 22H2 óf het aanpassen van het Windows register.

 Aanpassen van het Windows-register:

– Ga naar :
HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Terminal Server Client.

– Maak een nieuwe key aan: 
New > DWORD (32-bit value) “RDGClientTransport”

– Stel de waarde in op  1

Online werkplek werkt (nog) niet op een Chromebook

Helaas is het nog niet mogelijk een online werkplek (Remote Desktop) te gebruiken op een Chromebook. Het OS voorziet zelf nog niet in deze optie en er zijn geen apps die dat goed oplossen op dit moment. De optie om Android apps (waar het wel mee kan) te gebruiken op een Chromebook is niet op alle Chromebooks beschikbaar en waar het wel werkt is dat ook nog nier 100%.  We houden het nieuws in de gaten.

Remote support

Indien gevraagd door onze  ServiceDesk klik je op onderstaande knop om een remote support sessie te starten. Een medewerker kijkt dan met je mee op  jouw lokale apparaat na het installeren van de software die je met onderstaande knoppen downloadt en start.

Een Mac kan lastig doen bij het toestaan van Remote Support. In deze handleiding staat welke schermen / instellingen je moet hebben.

android chrome os

Chromebooks met een recente ChromeOS versie kunnen de Android-client gebruiken. Hier vind je of jouw Chromebook geschikt is.

Voor installatie op een Chromebook, zie deze handleiding.

Eh…. mijn vraag staat er niet bij

Stuur dan een e-mail naar service@codesk.nl
en stel dan steeds per e-mail één vraag

Bij échte spoed: bel 088 – 188 1991

Onze oplossingen op een rij

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Staat de gewenste oplossing er niet bij?

Neem contact met ons op via sales@codesk.nl of via telefoonnummer 088 - 188 1999
We kijken graag hoe we jouw wens kunnen invullen.

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!