Help = service@codesk.nl
Of bij echte spoed 088 – 1881991
De meest voorkomende vragen en verzoeken (en de oplossing!)
Wachtwoord verlopen / werkt niet
Vraag aan degene die binnen jouw organisatie de ITM-tool heeft om je wachtwoord te resetten.
Je kan ook https://sspr.codesk.nl gebruiken*. Dan kan je zelf je wachtwoord resetten.
Mocht dat niet lukken, dan kan je de servicedesk bellen. Omdat we dan jouw identiteit moeten verifiëren door extra logging ten behoeve van jouw organisatie, kost dit helaas wel geld.
* SSPR werkt als jouw mobiele nummer in ITM is geregistreerd. Degene die ITM heeft in jouw organisatie kan dat regelen.
Mijn account wordt steeds geblokkeerd
Dit komt voor als er meerdere apparaten zijn waar het account op staat, maar waarvan er 1 of meer zijn met een (ondertussen) verlopen wachtwoord.
In bijna alle gevallen zijn dat telefoons / tablets waar de mail op gelezen wordt. Na een aanpassing van het wachtwoord van het account wordt vergeten die apparaten ook te voorzien van het nieuwe wachtwoord.
Die ‘vergeten’ apparaten melden zich dan steeds opnieuw aan met het verkeerde wachtwoord en dan wordt het account tijdelijk gelocked.
Controleer deze apparaten in webmail.codesk.nl. In het overzicht onder Opties > Algemeen > Mobiele apparaten ziet u snel op welke apparaten uw mail (en/of) agenda is geïnstalleerd.
Pas het wachtwoord overal en kijk (TIP!) ook even naar het interval voor synchronisatie. Om het kwartier is doorgaans meer dan genoeg en dat scheelt data en veel ‘locks’.
Ik kan geen sessie starten
Dan stoort er iets…Maar wat? Bij jou? Bij ons?
Daar hebben we aparte pagina voor gemaakt zodat je simpel zelf kan checken wat er loos is: www.codesk.nl/help/storing
Mijn sessie is traag of hapert
Dan ligt er wat dwars…Maar wat? Bij jou? Bij ons?
Daar hebben we aparte pagina voor gemaakt zodat je simpel zelf kan checken wat er loos is: www.codesk.nl/help/storing
Mijn sessie wordt steeds verbroken
Je hebt geen stabiele internet verbinding. Om te zien wat je daar zelf aan kan doen kijk je hier: www.codesk.nl/help/storing
Zwart scherm bij inloggen
Als je bij het inloggen een zwart scherm krijgt, gebruik kan de toetscombinatie CTRL+ALT+END.
Je krijgt dan een optie om je sessie af te melden. Wacht 5 minuten en probeer het opnieuw. Je sessie wordt dan gestart op een andere server.
Op een Mac vervangt de combinatie fn +pijltje naar rechts de END-toets. Op Mac gebruik je dan de combinatie: CTRL + ALT (of Option) + fn en pijltje naar rechts.
In het Engels: fn+control+(alt/option)+right arrow.
Mijn applicatieleverancier wil meekijken. Hoe doe ik dat?
Dat kan heel simpel door (uw CoDesk Desktop te minimaliseren en) op uw lokale computer de tool van uw applicatieleveraancier te installeren.
Daarna start u dan de meekijk-sessie van uw applicatieleverancier. U start (of maximaliseert) de CoDesk Desktop en uw leverancier kijkt mee.
Er zijn teveel verschillende tools die leveranciers gebruiken ((zoals bijvoorbeeld Teamviewer, LogMeIn, RemotePC, VNC, ISL light, AnyDesk etc).) en ze zijn niet allemaal even veilig. Vandaar dat we ze voor uw eigen veiligheid niet in de Desktop kunnen ontsluiten.
Is er ook een handleiding?
Natuurlijk. Die vindt u hier in PDF-vorm.
Nieuwe onderdelen zetten we online via de pagina Handleidingen.
Windows 11 bug in versie 22h2 + fix - geen RDP connectie mogelijk
In Window 11 zit sinds versie 22H2 een vervelende bug die het opzetten van een RDP-verbinding tegen houdt. Er wordt dan eindeloos geprobeerd een verbinding op te zetten.
De oplossing is een rollback naar een versie voor versie 22H2 óf het aanpassen van het Windows register.
Aanpassen van het Windows-register:
– Ga naar :
HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Terminal Server Client.
– Maak een nieuwe key aan:
New > DWORD (32-bit value) “RDGClientTransport”
– Stel de waarde in op 1
Online werkplek werkt (nog) niet op een Chromebook
Helaas is het nog niet mogelijk een online werkplek (Remote Desktop) te gebruiken op een Chromebook. Het OS voorziet zelf nog niet in deze optie en er zijn geen apps die dat goed oplossen op dit moment. De optie om Android apps (waar het wel mee kan) te gebruiken op een Chromebook is niet op alle Chromebooks beschikbaar en waar het wel werkt is dat ook nog nier 100%. We houden het nieuws in de gaten.
Remote support
Indien gevraagd door onze ServiceDesk klik je op onderstaande knop om een remote support sessie te starten. Een medewerker kijkt dan met je mee op jouw lokale apparaat na het installeren van de software die je met onderstaande knoppen downloadt en start.
Een Mac kan lastig doen bij het toestaan van Remote Support. In deze handleiding staat welke schermen / instellingen je moet hebben.
Chromebooks met een recente ChromeOS versie kunnen de Android-client gebruiken. Hier vind je of jouw Chromebook geschikt is.
Voor installatie op een Chromebook, zie deze handleiding.
Eh…. mijn vraag staat er niet bij
Stuur dan een e-mail naar service@codesk.nl
en stel dan steeds per e-mail één vraag
Bij échte spoed: bel 088 – 188 1991