Terug naar CoDesk homepage
Link naar het CoDesk webmail portaal
Link naar het CoDesk CoDrive portaal
Link naar het CoDesktop  WebAccess portaal
Link naar het CoDesk SSPR portaal
Voor alle vragen over modern workplaces, remote werken, veilig thuiswerken en cloud

Help

 De meest voorkomende vragen en verzoeken (en de oplossing!)

Wachtwoord verlopen / werkt niet

Vraag aan degene die binnen jouw organisatie de ITM-tool heeft om je wachtwoord te resetten.

Je kan ook https://sspr.codesk.nl gebruiken*. Dan kan je zelf je wachtwoord resetten.

Mocht dat niet lukken, dan kan je de servicedesk bellen. Omdat we dan jouw identiteit moeten verifiëren door extra logging ten behoeve van jouw organisatie, kost dit helaas wel geld.

* SSPR werkt als jouw mobiele nummer in ITM is geregistreerd. Degene die ITM heeft in jouw organisatie kan dat regelen.

Mijn account wordt steeds geblokkeerd

Dit komt voor als er meerdere apparaten zijn waar het account op staat, maar waarvan er 1 of meer zijn met een (ondertussen) verlopen wachtwoord.
In bijna alle gevallen zijn dat telefoons / tablets waar de mail op gelezen wordt. Na een aanpassing van het wachtwoord van het account wordt vergeten die apparaten ook te voorzien van het nieuwe wachtwoord.

Die ‘vergeten’ apparaten melden zich dan steeds opnieuw aan met het verkeerde wachtwoord en dan wordt het account tijdelijk gelocked.

Controleer deze apparaten in webmail.codesk.nl. In het overzicht onder Opties > Algemeen > Mobiele apparaten ziet u snel op welke apparaten uw mail (en/of) agenda is geïnstalleerd.
Pas het wachtwoord overal en kijk (TIP!) ook even naar het interval voor synchronisatie. Om het kwartier is doorgaans meer dan genoeg en dat scheelt data en veel ‘locks’.

Zwart scherm bij inloggen

Als je bij het inloggen een zwart scherm krijgt, gebruik kan de toetscombinatie CTRL+ALT+END.

Je krijgt dan een optie om je sessie af te melden. Wacht 5 minuten en probeer het opnieuw. Je sessie wordt dan gestart op een andere server.

Op een Mac vervangt de combinatie fn +pijltje naar rechts de END-toets. Op Mac gebruik je dan de combinatie: CTRL + ALT (of Option) + fn en pijltje naar rechts.

In het Engels: fn+control+(alt/option)+right arrow.

Mijn sessie wordt steeds verbroken

Als je last hebt van een haperende verbinding zijn er een aantal stap om uit e vinden waar het probleem zit:

 Zijn er storingen bij jouw internetprovider?
Kijk op: https://allestoringen.nl/ of op de storingenpagina van jouw provider.

Probeer eens een andere werkplek.
Even inloggen via de computer van een collega of huisgenoot vertelt snel of het probleem aan jouw werkplek lig of iets anders zoals de verbinding.

Zet je router uit en weer aan.
Je router is ook een computer die af en toe een verse start nodig heeft.

Zet je computer uit en weer aan.
Een herstart helpt om weer ‘schoon’ te beginnen en hangende processen uit te sluiten.

Schakel over naar een andere verbinding, bijvoorbeeld door je telefoon even als hotspot te gebruiken.
Je 4G / 5G verbinding is doorgaans van een andere aanbieder dan die van je internetconnectie thuis of op kantoor.

Zijn er mensen die gebruik maken van dezelfde verbinding, zoals huisgenoten? Wat hebben die in gebruik? Denk aan: Netflix, Youtube, streaming diensten.
Vooral  in thuissituaties wil het nog wel eens gebeuren dan gebruikers elkaar van de lijn drukken, maar omdat streaming diensten data kunnen ‘bufferen’ merken die gebruikers er doorgaans minder van.

Check je verbinding.
Er zijn een paar online tests die je wat kunnen vertellen over je verbinding zonder dat het technisch wordt:

1. Doe een speedtest:
Zie: https://www.speedtest.net/nl

2. Doe een stabiliteitstest op basis van PING.
Zie: https://ping.canbeuseful.com/en#ping
PING geeft de tijd weer waarin 2 machines op internet elkaar antwoord geven. Dit mag ietsje fluctueren per meting en af een toe een trage meting is niet ook erg. Maar als het verloop van de etingen heel grillig is dan geeft dat aan dat er problemen zijn. 


Mijn applicatieleverancier wil meekijken. Hoe doe ik dat?

Dat kan heel simpel door (uw CoDesk Desktop te minimaliseren en) op uw lokale computer de tool van uw applicatieleveraancier te installeren.
Daarna start u dan de meekijk-sessie van uw applicatieleverancier. U start (of maximaliseert)  de CoDesk Desktop en uw leverancier kijkt mee.

Er zijn teveel verschillende tools die leveranciers gebruiken ((zoals  bijvoorbeeld Teamviewer, LogMeIn, RemotePC, VNC, ISL light, AnyDesk etc).) en ze zijn niet allemaal even veilig. Vandaar dat we ze voor uw eigen veiligheid niet in de Desktop kunnen ontsluiten.

Is er ook een handleiding?

Natuurlijk. Die vindt u hier in PDF-vorm.

Nieuwe onderdelen zetten we online via de pagina Handleidingen.

Remote support

Indien gevraagd door onze  ServiceDesk klikt u op onderstaande knop om een remote support sessie te starten. Een medewerker kijkt dan met u mee op  uw lokale apparaat na het installeren van een klein stukje software.

Mijn vraag staat er niet bij

Stuur dan een e-mail naar service@codesk.nl
en stel dan per e-mail één vraag

Bij échte spoed: bel 088 – 188 1991