Resellers FAQ en cases

 

Vragen en antwoorden over CoDesk

Van wie is de klant?

CoDesk heeft alleen contact met klanten van de reseller als de reseller dat wenst. In dat geval is ook altijd ‘namens de reseller’. Conform onze ISO-certificering mogen alleen geregistreerde aanmelders contact opnemen met onze servicedesk en de reseller bepaalt wie de geregistreerde aanmelders zijn.

Communicatie met deze aanmelders beperkt zich tot inhoudelijke vragen over de dienst. Financiële en juridische zaken worden enkel en alleen besproken met de reseller.

Hoe werkt het precies? Technisch ook
Reseller-klanten landen in principe op dezelfde infrastructuur als directe CoDesk-klanten. Ze krijgen exact dezelfde resources en faciliteiten.

Het verschil zit alleen in de ‘logische’ verdeling van klanten. D.w.z. dat de klanten die een reseller aanmaakt direct onder beheer van die reseller vallen en dat alle zaken die speciaal voor die reseller zijn ingericht (zoals een eigen fileserver, toegang tot applicatieservers van klanten, monitoring) ook direct voor die reseller beschikbaar zijn.

Wat levert het op? Marge en kick-back fees
CoDesk rekent aan resellers alles volgens resellertarieven door. De reseller kan deze zaken dan tegen een eigen prijs doorverkopen of onderdelen bundelen tot eigen diensten. Marges zijn dus zelf te bepalen.

Voor resellers die geen zelf geen technische support willen of kunnen leveren (“launch & leave” model) is het mogelijk de dienst van CoDesk als een echte CoDesk-dienst te verkopen met een kick back fee op basis van de maandelijkse fee.

Wat doet CoDesk en wat moet hij zelf nog doen?
Van een reseller wordt verwacht dat deze de klant eerstelijns en basaal tweedelijns support kan leveren. CoDesk levert dan de derdelijns ondersteuning en treedt verder op als sparring partner.

Natuurlijk levert CoDesk ook ondersteuning en advies bij pre-sales trajecten. Dat zit allemaal inbegrepen bij de dienst.

CoDesk is een kleine club. Hoe betrouwbaar zijn ze en is de continuïteit goed geregeld?

Zie de veel gestelde vragen over de vraag “Hoe groot is CoDesk”.

Wat voor garanties krijg ik van CoDesk?
Om alle zorgen weg te nemen hanteren we net als bij onze directe klanten deze aanpak: je zit nergens aan vast en we bieden kosteloos een ‘Proof of Concept’-omgeving aan waarin de klant kan testen in de toekomstige productie-omgeving.

Dit geeft vertrouwen want dat bied je alleen aan als je gelooft in je eigen diensten!

En wat we bij resellers net zo zien als bij onze directe klanten: ze blijven voor lange tijd behouden door goede service van CoDesk. Maar geloof ons niet, vraag het onze klanten!

Hoe werkt het technisch: Hoe maak je dan connectie met het serverpark, hoe heb je de security dan geregeld etc?

Verbinding maken met onze diensten is afhankelijk van de dienst die gebruikt wordt (webportaal, RDP of HTML5, IPSEC). Maar wat altijd geldt: CoDesk zorgt voor de beveiliging. Dus er is altijd minimaal een SSL-versleuteling en alles hangt achter een vorm van een proxy en firewalls volgens best practices. Meer over techniek lees je hier

Wat krijgt een reseller aan remote management tools?
De ene reseller is de andere niet. Dus CoDesk biedt per reseller een passende oplossing aan.
In eerst instantie krijgt de reseller een login bij CoDesk met toegang tot ITM. Deze tool maakt aanmaken, logging en beheer van klanten en hun accounts zeer eenvoudig.
Op verzoek maken we ook direct login aan voor het supportsysteem en de algemene monitoring.

Een reseller met klanten met eigen back-end servers of specifieke monitoringwensen, krijgt toegang tot de monitoring binnen het account bij CoDesk. Ook de klanten van de reseller kunnen (met toestemming van de reseller) toegang krijgen tot de monitoring van hun servers en diensten.

Een reseller met meer technische skills kan ook toegang krijgen tot meer technische consoles voor diagnose van logins, printers, fileshares etc.

Hoe gaat CoDesk om met vragen van auditors van klanten van resellers?
Veel van de antwoorden op dit soort vragen zijn standaard voorzien in de oplossing van CoDesk. De reseller kan die gebruiken (onder eigen vlag). En waar nodig helpt CoDesk met het beantwoorden van resterende vragen in de vorm zoals de reseller die wenst. In de ultieme situatie dat de auditor on site bij CoDesk willen komen, is dat ook geen punt. De reseller is dan ook van harte welkom.

Deze resellers gingen je al voor

CoDesk - reseller partner - KES
CoDesk - reseller partner - Telador
codesk reseller com4service
CoDesk - reseller partner - TweewegIT
A-net Solutions
Whitelabel DutchDesktop

Meer weten over hoe wij met resellers werken?

Wat kunnen we voor jou doen?

Haast? Bel 088 1881999

Twijfel? Ook geen probleem

Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?

Ben Lamers

Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.

Onze oplossingen op een rij

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Staat de gewenste oplossing er niet bij?

Neem contact met ons op via sales@codesk.nl of via telefoonnummer 088 - 188 1999
We kijken graag hoe we jouw wens kunnen invullen.

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!