Klantcase: De Hoofdlijn

Tekst: Martin de Jong
Geïnterviewde: Esther Zonneveld

GGZ De Hoofdlijn

De Hoofdlijn is een poliklinische, multidisciplinaire behandelinstelling gericht op verbetering, dan wel herstel van psychische klachten. Dit doen ze op 3 locaties in Noord Holland en met ongeveer 30 medewerkers. Deze medewerkers zijn psycholoog, psychotherapeut, psychiater of hebben een meer ondersteunende rol.

De gegevens waar bij De Hoofdlijn mee wordt gewerkt zijn uiteraard zeer privacygevoelig (zoals bij iedere zorg-/GGZ-instelling). Denk bijvoorbeeld aan de cliëntendossiers. Daarom is veiligheid voor De Hoofdlijn van groot belang, maar tegelijkertijd ook de beschikbaarheid van data. Sowieso is ICT van essentieel belang, omdat zonder de beschikbaarheid ervan de medewerkers weinig kunnen.

‘Als een behandelaar in gesprek met een client niet bij de gegevens kan, dan is dat blokkerend voor de dienstverlening. Daarom hebben wij een ICT-partner die we dit goed kunnen toevertrouwen.’

Zorg voor privacygevoelige data

We spreken met Esther Zonneveld, financieel medewerker en belast met de dagelijkse zorg voor ICT binnen De Hoofdlijn.
“Als een behandelaar in gesprek met een client niet bij de gegevens kan, dan is dat blokkerend voor de dienstverlening. Daarom hebben wij een ICT-partner die we dit goed kunnen toevertrouwen.”
De omgeving is zo ingericht dat er niets op een laptop of lokale werkplek wordt opgeslagen, dus bij diefstal of verlies komen er géén privacygevoelige gegevens op straat. Daarnaast gaan e-mails tussen specialisten altijd via een beveiligde route. En niet in de laatste plaats is er vanwege kosten en privacy gekozen om met Libre office te werken in plaats van Office 365.

Altijd snel bereikbaar

“De Servicedesk van CoDesk is altijd bereikbaar en we worden dan snel geholpen.”, aldus Esther Zonneveld. “Zeker voor de behandelaars is dit van groot belang, omdat die in de korte tijd tussen afspraken even snel geholpen kunnen worden. Dan is het heel fijn dat we me CoDesk een partner hebben die snel handelt en ons weer op weg helpt waar dat nodig is.”

Gemak als  kenmerk

Gemak is wel een kenmerkend woord voor het werken met CoDesk. Een nieuwe medewerker ‘aanmaken’ is bijvoorbeeld ontzettend makkelijk zelf te regelen. Esther Zonneveld: “Je kunt heel simpel aangeven tot welke schijven, mailboxen en dergelijke iemand toegang moet krijgen en met welke applicaties er gewerkt moet worden. Dan heb je geen IT-er meer nodig om een nieuw account aan te maken!”

Kosten besparen

De Hoofdlijn kijkt met bovenstaande in het achterhoofd dan ook met vertrouwen naar het volgende project: de vervanging van de huidige telefonievoorziening, waardoor een flinke kostenbesparing wordt gerealiseerd.
Alleen al in de onderzoeksfase voor dit traject zijn al diverse kosten bespaard aan de hand van de inventarisatie van de huidige opzet door CoDesk. Want ook dat hoort bij de rol van een ICT-partner: op verzoek adviseren en meedenken over alles met stekker of display.

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!