De technische kant van CoDesk

Technische details

De belangrijkste specificaties van onze machinekamer:

  • Triple datacenter (Active – Active – Active)
  • 100% van alle data (!) realtime in elk datacenter
  • Full SSD (NVMe) storage
  • Een vierde datacenter (+30 km) voor extra back-up
  • Alle ‘compute power’ is gelijk verdeeld over alle datacenters
  • Elk datacenter heeft een eigen, redundante internetconnectie
  • Monitoring via de hypervisor, PRTG en eigen tooling
  • 3 proxy’s voor specifieke toepassingen
  • Extern SPAM-filter
  • Firewalling op meerdere niveaus: datacenter, VLAN’s, servers, applicaties en users

CoDesk levert Microsoft licenties op basis van
SPLA- en CSP-programma van Microsoft

Flexibiliteit van onze oplossingen

Zo flexibel mogelijk zijn zit in al onze oplossingen. Want de praktijk leert:

  • niks zo veranderlijk als klanten. Dus alles moet een parameter zijn.
  • techniek verandert snel, dus alles wat je maakt moet agnostisch zijn t.o.v. apparatuur en platform.
  • upgraden moet een vloeiend proces zijn, waarbij superusers als een soort verkenners eerst testen en rest daarna naadloos overstapt.
  • Maatwerk moet je automatiseren; als 1 klant met een logische wens komt, dan komt de volgende ongetwijfeld snel met dezelfde vraag.

Better safe than sorry

Wij gaan ver in onze standaard opzet.

  • Klanten vergeten lokale beveiliging. Wij zorgen dat centraal alles al geregeld is
  • Klanten weten niet welke back-up passend is. Wij zorgen voor standaard die altijd past
  • Klanten willen alles dubbel uitgevoerd hebben, maar willen er niet voor betalen. Wij hebben het ondertussen al driedubbel staan.
  • Op een dag gaat er een accountant lastige vragen stellen, en dan moet alles aantoonbaar en meetbaar zijn. Dat is dus allemaal al voorbereid.

Natuurlijk bieden we ook ‘lichtere’ oplossingen, maar dat is dan op verzoek en na een goed gesprek!

Alles wat je meer dan 2 keer moet doen, moet je automatiseren!

Edgar van Hoeijen

CTO, CoDesk

Meten is (zeker) weten

Hoe we zo zeker zijn dat onze oplossingen werken:

  • Performancemetingen doen we op ketens van processen (zoals inlogsnelheid, e-mail roundtrip en website transacties)
  • We bedienen enkele duizenden actieve accounts met 1 directe supportmedewerker aan de telefoon. En die telefoon gaat gemiddeld maar 3 keer per dag.
  • Ons helpdesksysteem ontvangt gemiddeld maar 40 tickets per week.
  • Onze facturatie is 99+ % gebaseerd op ‘recurring’ inkomsten; bewijs dat we weinig onverwachte zaken hoeven te pareren.
  • Onze ISO 27001-certificering was in 3 maanden geregeld en we hebben nog nooit iemand moet trainen om de ‘juiste’ antwoorden te geven.

Servers

Bedrijven

Desktops

Accounts

Wat kunnen we voor jou doen?

Haast? Bel 088 1881999

Twijfel? Ook geen probleem

Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?

Ben Lamers

Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.

Don’t believe the hype. Klanten raken vaak gestresst van alle buzzwords, maar wees gerust: wij bouwen op basis van kennis, proven technology en een gezonde portie achterdocht: eerst zien, testen en dan pas geloven.

Onze oplossingen op een rij

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Staat de gewenste oplossing er niet bij?

Neem contact met ons op via sales@codesk.nl of via telefoonnummer 088 - 188 1999
We kijken graag hoe we jouw wens kunnen invullen.

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!