Terug naar CoDesk homepage
Link naar het CoDesk webmail portaal
Link naar het CoDesk CoDrive portaal
Link naar het CoDesktop  WebAccess portaal
Link naar het CoDesk SSPR portaal
Voor alle vragen over modern workplaces, remote werken, veilig thuiswerken en cloud

De technische kant van CoDesk

Technische details

De belangrijkste specificaties van onze machinekamer:

  • Triple datacenter (Active – Active – Active)
  • 100% van alle data (!) realtime in elk datacenter
  • Full SSD (NVMe) storage
  • Een vierde datacenter (+30 km) voor extra back-up
  • Alle ‘compute power’ is gelijk verdeeld over alle datacenters
  • Elk datacenter heeft een eigen, redundante internetconnectie
  • Monitoring via de hypervisor, PRTG en eigen tooling
  • 3 proxy’s voor specifieke toepassingen
  • Extern SPAM-filter
  • Firewalling op meerdere niveaus: datacenter, VLAN’s, servers, applicaties en users

CoDesk levert Microsoft licenties op basis van
SPLA- en CSP-programma van Microsoft

Flexibiliteit van onze oplossingen

Zo flexibel mogelijk zijn zit in al onze oplossingen. Want de praktijk leert:

  • niks zo veranderlijk als klanten. Dus alles moet een parameter zijn.
  • techniek verandert snel, dus alles wat je maakt moet agnostisch zijn t.o.v. apparatuur en platform.
  • upgraden moet een vloeiend proces zijn, waarbij superusers als een soort verkenners eerst testen en rest daarna naadloos overstapt.
  • Maatwerk moet je automatiseren; als 1 klant met een logische wens komt, dan komt de volgende ongetwijfeld snel met dezelfde vraag.

Better safe than sorry

Wij gaan ver in onze standaard opzet.

  • Klanten vergeten lokale beveiliging. Wij zorgen dat centraal alles al geregeld is
  • Klanten weten niet welke back-up passend is. Wij zorgen voor standaard die altijd past
  • Klanten willen alles dubbel uitgevoerd hebben, maar willen er niet voor betalen. Wij hebben het ondertussen al driedubbel staan.
  • Op een dag gaat er een accountant lastige vragen stellen, en dan moet alles aantoonbaar en meetbaar zijn. Dat is dus allemaal al voorbereid.

Natuurlijk bieden we ook ‘lichtere’ oplossingen, maar dat is dan op verzoek en na een goed gesprek!

Alles wat je meer dan 2 keer moet doen, moet je automatiseren!

Edgar van Hoeijen

CTO, CoDesk

Meten is (zeker) weten

Hoe we zo zeker zijn dat onze oplossingen werken:

  • Performancemetingen doen we op ketens van processen (zoals inlogsnelheid, e-mail roundtrip en website transacties)
  • We bedienen enkele duizenden actieve accounts met 1 directe supportmedewerker aan de telefoon. En die telefoon gaat gemiddeld maar 3 keer per dag.
  • Ons helpdesksysteem ontvangt gemiddeld maar 40 tickets per week.
  • Onze facturatie is 99+ % gebaseerd op ‘recurring’ inkomsten; bewijs dat we weinig onverwachte zaken hoeven te pareren.
  • Onze ISO 27001-certificering was in 3 maanden geregeld en we hebben nog nooit iemand moet trainen om de ‘juiste’ antwoorden te geven.

Servers

Tenants

CoDesktops

Accounts

Don’t believe the hype. Klanten raken vaak gestresst van alle buzzwords, maar wees gerust: wij bouwen op basis van kennis, proven technology en een gezonde portie achterdocht: eerst zien, testen en dan pas geloven.

Als je meer wilt weten…

We zijn trots op wat we hebben en kunnen dus we vertellen graag meer

Laten we een kop koffie pakken en kom maar op met die vragen!