ICT werkplekken voor elk budget
Duidelijke kosten zonder verrassingen
Werkplekken én Microsoft 365 op een presenteerblaadje
CoDesk biedt ICT werkplekken voor elk budget en voor elke organisatie.
Ondersteuning naar behoefte en budget
Voor elk budget is er een oplossing. Die zijn altijd per maand af te nemen en zeer compleet; alle noodzakelijke randvoorwaarden hebben we al meegenomen!
Compleet werkplekbeheer ‘as a service’
Met onze (combinaties van) werkplekken kan je voor elke budget een passende werkplek bieden voor jouw organisatie. Voor jouw gemak hebben we alles in prijs per dag uitgedrukt.
CoDesk365 maakt en beheert jouw Microsoft 365 omgeving, met of zonder beheer van hardware
We bieden CoDesk 365 in 4 varianten aan die altijd per maand aan te passen zijn.
Mail Only
CoDesk 365- Exchange Online e-mail
- 50 GB opslag
- 10 jaar mail back-up
- Advanced e-mail security
Basic
CoDesk 365- Als Mail-Only +
- Office 365 webbased
- Minimaal 1 TB opslag
- 3 jaar data back-up
Standard
CoDesk 365- Als Basic +
- Installatie Office 365 op max 5 devices
- Tot 10 jaar back-up (zonder datalimiet)
Premium
CoDesk 365- Als Standard +
- Extra security opties, zoals conditional access
- Standaard 10 jaar data back-up
Prijzen zijn een benadering, berekend over 30 dagen per maand. Office 365 heet tegenwoordig Microsoft 365, maar om verwarring te voorkomen gebruiken we hier nog ‘Office’ als aanduiding.
Voor erkende Non-Profit organisaties geldt hetzelfde aanbod, maar met andere tarieven. We vertellen je er graag meer over als jouw organisatie een ANBI-status heeft of een stichting met een aantoonbaar charitatief doel heeft. Voor alle organisaties die maatschappelijk belang nastreven lopen wij graag nog wat harder!
Beheerde werkplekapparatuur
Een digitale werkomgeving is pas echt compleet als ook de apparatuur goed is ingericht. Met oog voor standaardisatie, performance én beveiliging.
Er zijn opties voor Windows, Mac, iOS en Android devices om gebruik makkelijk en veilig te maken, zonder verdere zorgen over het beheer.
Controlem Windows
Remote beheerde Windows computersBevat onder andere:
– Geautomatiseerde installatie
– Configuratie
– Beveiliging
– Remote support opties
– Online CMDB
Controlem Mac
Remote beheerde werkplekapparatuurBevat onder andere:
– Geautomatiseerde installatie
– Configuratie
– Beveiliging
– Remote support opties
– Online CMDB
Controlem Mobile
Remote beheerde mobiele devicesBevat onder andere:
– Geautomatiseerde installatie
– Configuratie
– Beveiliging
– Remote support opties
– Online CMDB
Prijzen zijn een gemiddelde, berekend over 30 dagen per maand
Cloud werkplekken met of zonder Microsoft 365
Dé optie voor organisaties die voor totale ontzorging gaan: zonder investeringen, geen afhankelijkheid van (lokale) hardware, flexibel in gebruik, zeer schaalbaar én direct ISO 27001 compliant.
CoDesk Desktop
Full online werkplekInrichting en beheer van jouw Microsoft Remote Desktop omgeving
Inclusief back-up en beveiliging en uitgebreide (self) support opties
Geen afhankelijkheid van lokale hardware
Volledig en direct schaalbaar
Geen set-up kosten
Prijzen zijn een gemiddelde, berekend over 30 dagen per maand
Maatwerk is altijd mogelijk!
Kom je er met deze opties niet uit of wil je dat we aanvullende zaken regelen? Dat kan, naast onze andere diensten is maatwerk is geen probleem!
CoDesk 365 MailOnly →
MailOnly is gebaseerd op Microsoft Exchange Online. Dus met alles wat je er van verwacht zoals webmail, synchronisatie met mobiele devices, agenda opties, 50 GB aan opslag voor e-mail en nog veel meer.
CoDesk 365 maakt het compleet met de juiste randvoorwaarden:
- Upgrade van beveiliging op tenant niveau volgens best practices
- Afdwingen van beveiliging van mobiele apparaten
- Persoonlijke SPAM en malware filtering
- Advanced Threat Protection
- 10 jaar back-up van e-mail (in de EU en buiten Microsoft om)
Wat kost het?
Prijs per account (medewerker) | € 12,95 per maand |
Per maand op te zeggen / aan te passen | Ja |
Wat zit er in?
Microsoft apps | Webmail en mail op devices + toegang tot persoonlijk e-mail controlpanel |
Opslag | 50 GB per mailbox |
Microsoft licentiebeheer* | Ja |
Advanced e-mail security* | Ja |
Extra e-mail security opties* | Optioneel |
Back-up Microsoft 365* |
Mailbox (10 jaar) |
Back-up bij CoDesk | Optioneel |
Contact met servicedesk | Standaard via e-mail |
Tenant security baseline* | Default |
Tenant security rapportages* | Optioneel |
CoDesk 365 Basic →
De Basic variant is gebaseerd op Microsoft 365 Business Basic (zoals alle webbased Office apps) + de mailfuncties zoals beschreven bij MailOnly.
Extra t.o.v. MailOnly:
- Verdere aanpassing van beveiliging op tenant niveau volgens best practices
- Office apps (webbased)
- 3 jaar data back-up (los van e-mail) van alle data van Microsoft apps (in de EU en buiten Microsoft om)
- Geen datalimiet voor de back-up
Wat kost het?
Prijs per account (medewerker) | € 14,95 per maand |
Per maand op te zeggen / aan te passen | Ja |
Wat zit er in?
Microsoft apps | Alle Microsoft 365 webbased apps en e-mail + toegang tot persoonlijk e-mail controlpanel |
Opslag | 50 GB per mailbox, 1 TB per organisatie en 10 GB extra per account + OneDrive per account (instelbaar tot 1 TB) |
Microsoft licentiebeheer* | Ja |
Advanced e-mail security* | Ja |
Extra e-mail security opties* | Optioneel |
Back-up Microsoft 365* |
Mailbox (10 jaar) |
Back-up bij CoDesk | Optioneel |
Contact met servicedesk | Standaard via e-mail |
Tenant security baseline* | Default |
Tenant security rapportages* | Optioneel |
CoDesk 365 Standard →
De Standard variant is gebaseerd op Microsoft 365 Business Standard + de mailfuncties zoals beschreven bij MailOnly.
Extra t.o.v. Basic:
- Alle Office apps zijn zowel webbased als lokaal (geïnstalleerd) te gebruiken
- De Office apps mogen op 5 devices geïnstalleerd worden
- 3 jaar data back-up is uit te breiden naar 10 jaar, eveneens zonder datalimiet
Wat kost het?
Prijs per account (medewerker) | € 23,95 per maand |
Per maand op te zeggen / aan te passen | Ja |
Wat zit er in?
Microsoft apps | Alle Microsoft 365 webbased apps en e-mail + toegang tot persoonlijk e-mail controlpanel |
Opslag | 50 GB per mailbox, 1 TB per organisatie en 10 GB extra per account + OneDrive per account (instelbaar tot 1 TB) |
Microsoft licentiebeheer* | Ja |
Advanced e-mail security* | Ja |
Extra e-mail security opties* | Optioneel |
Back-up Microsoft 365* |
Mailbox (10 jaar) |
Back-up bij CoDesk | Optioneel |
Contact met servicedesk | Standaard via e-mail, telefonisch voor aangestelde contactpersonen |
Tenant security baseline* | Default, maar aan te passen |
Tenant security rapportages* | Optioneel |
CoDesk Desktop →
Een volledige en rijke online werkplek zonder lokale afhankelijkheden. Zeer snel op te leveren en in diverse configuraties te gebruiken: met of zonder Microssoft (365) Office, als aanvulling op een CoDesk 365 inrichting of als fall back optie.
Direct ISO 27001 gecertificeerd!
Wat kost het?
Prijs per account (medewerker) | € 55,25 per maand (excl. Office, storage en applicaties) |
Per maand op te zeggen / aan te passen | Ja |
Wat zit er in?
Microsoft apps | Afhankelijk van de keuze |
Opslag | Ja, afrekenen naar werkelijk gebruik / Afhankelijk van de keuze |
Microsoft licentiebeheer* | Ja |
Advanced e-mail security* | Afhankelijk van de e-maildienst |
Extra e-mail security opties* | Afhankelijk van de e-maildienst |
Back-up Microsoft 365* |
Afhankelijk van de keuze |
Back-up bij CoDesk | Ja / Afhankelijk van de keuze |
Contact met servicedesk | Standaard via e-mail, telefonisch voor aangestelde contactpersonen |
Tenant security baseline* | Niet nodig / Afhankelijk van de keuze |
Tenant security rapportages* | Niet nodig / Afhankelijk van de keuze |
Controlem →
CoDesk biedt met Controlem (de naam is afgeleid van “now you control’em”) de optie voor organisaties om wat betreft werkplek-apparatuur achterover te leunen.
Zaken als registratie, configuratie en beveiliging worden centraal geregeld volgens best practices. Wat overblijft is aanzetten en gebruiken, de rest wordt door CoDesk geregeld.
Kijk als voorbeeld eens naar:
Controlem homepage
Controlem voor Windows in detail
Wat kost het?
Windows device (minimaal Windows 11 Pro) | € 14,95 per maand |
Mac devices | € 14,95 per maand |
iOS devices | € 7,25 per maand |
Android devices | € 7,25 per maand |
Wat zit er in?
Online CMBD* | Afhankelijk van de keuze |
Patch & Update management | Ja |
Monitoring | Ja |
Lockdown | Ja |
Remote wipe | Ja |
Remote support | Ja |
Remote configuration | Ja |
Remote app installation | Ja |
Automatische endpoint set-up | voor Windows |
Wat kunnen we voor jou doen?
Haast? Bel 088 1881999
Twijfel? Ook geen probleem
Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?
Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.
* Wat is wat?
Set-up per (Microsoft) tenant
Bij het (veilig) inrichten van een Microsoft tenant (= de omgeving van jouw organisatie bij Microsoft) komt veel kijken. Het aantal dingen die je kan instellen is enorm en een verkeerde instelling kan vervelende gevolgen hebben. Daarom richt CoDesk jouw tenant zodadig in dat je niet snel mis grijpt.
Per tenant rekenen we een klein bedrag aan eenmalige set-upkosten.
Tenant security baseline
De Tenant security baseline is de set van instellingen die CoDesk hanteert om te zorgen dat het gebruik van Microsoft 365 veilig is én blijft. Denk bijvoorbeeld aan een beleid voor gebruik van mobiele telefoons in combinatie met e-mail, het beleid om bestanden te mogen delen, de standaard inrichting van Teams. In de Standard en Premium variant is het mogelijk om andere en/of meer gedetailleerde instellingen te kiezen.
Tenant security rapportages
Wat je instelt moet je kunnen aantonen en meten. Daarom heeft CoDesk een set aan rapportages klaar staan waar jouw accountant / auditor zeker naar zal vragen. We hebben er ook een ‘ICT beleid as a Service’ voor gemaakt. Dat document geeft weer wat er hoe (en waarom) is ingesteld qua ICT beleid en beveiliging. Samen met rapportages is dan aantoonbaar in welke mate deze instellingen goed geïmplementeerd zijn.
Microsoft licentiebeheer
CoDesk regelt de inkoop en optimalisatie van Microsoft licenties, inclusief makkelijke rapportage en natuurlijk alle diensten netjes op 1 factuur. Om vergissingen te voorkomen kiezen we altijd voor maandelijks aanpasbare licenties en de prijzen van CoDesk 365 bewegen mee met die van Microsoft.
Hoe worden medewerkers geteld?
Een medewerker wordt geteld als een account in de Microsoft tenant waar een actieve Microsoft-licentie aan hangt. Afhankelijk van de gekoppelde Microsoft licentie wordt dan bepaald welke versie van toepassing is (MailOnly, Basic, Standard of Premium).
Back-up Microsoft 365
De back-up door CoDesk van Microsoft 365 dekt alle data van e-mail, OneDrive, SharePoint, Teams, Teams chats en Planner. De standaard mail retentie is 10 jaar en back-ups (minimaal 3 keer per dag) worden altijd minimaal 3 jaar bewaard en tot 10 jaar zoals bij Premium.
Advanced e-mail security
Advanced mail security bevat het filteren van mail op SPAM, malware, phishing. Daarnaast worden links in berichten vooraf gecontroleerd.
Via een persoonlijk control panel kan iedere medewerker de filtering van eigen e-mail inzien en beheren.
Extra e-mail security opties
CoDesk biedt extra opties aan als:
- beheren van handtekeningen en disclaimers
- filteren op inhoud van e-mail (en bijlagen)
- CEO fraude detectie
- beveiligd versturen en ontvangen van e-mail
- e-mail continuity service (ondervangen van problemen / onderbrekingen bij Microsoft)
- medewerkers online trainen in het herkennen van digitale bedreigingen
- AI patroon herkenning
Online CMDB
Een CMDB (Configuration Management Database) heb je nodig als je wil vastleggen welke computers en devices in jouw organisatie gebruikt worden. Standaard vraag van auditors en bij certificeringen is dat je kan laten zien wie waar welke spullen gebruikt, dat die spullen ook goed werken en up-to-date zijn. Dat is met de Controlem diensten al helemaal geregeld.
Wat we nog meer doen om het je makkelijk te maken
Het beheren van werkplekken vraagt soms om meer randvoorwaarden dan je op het eerste gezicht zou denken. Daar kunnen we je bij helpen!
Hieronder geven we je een paar voorbeelden.
DNS beheer, domeinbeheer en webhosting
Voor steeds meer diensten zijn er DNS-instellingen nodig. Dat zijn instellingen die horen bij jouw internetdomein die er voor zorgen dat onder andere jouw e-mail goed aankomt, dat e-mail niet als SPAM wordt aangezien, dat je website gevonden wordt, dat SSL (dat je website veilig is) goed werkt en nog veel meer.
Configuratie is zonder de juiste kennis best lastig en daarom nemen we dat steeds vaker van klanten over. Vaak met het overnemen van het hele domein en eventueel ook de webhosting.
Voor registratie en beheer van het internetdomein rekenen we €10 per maand (op basis van een .nl domein). Het hosten van een website zit daar al bij inbegrepen (indien gewenst). Voor het beheer van domeinen die elders worden gehost kan een afwijkend tarief gelden.
Endpoint Back-up
Lang niet alle data die je op een computer (het zgn. ‘endpoint’) opslaat en/of verwerkt is data waar de Microsoft 365 back-up naar kijkt. Denk aan data en instellingen van applicaties of data die zich zelf buiten de standaard locaties van OneDrive nestelt. Als die data toch van belang voor je is, dan moet daar een aparte back-up van gemaakt worden.
N.B. : benodige storage wordt apart in rekening gebracht.
Standaard wijzigingen zonder kosten
Een wijziging is standaard wanneer CoDesk dit heeft opgenomen in haar ITM / ITM 365-module en de klant dit zelf uitvoert. Dan zijn er geen kosten.
Voor (afhandeling van) andere wijzigingen rekent CoDesk kosten. De totaal per maand verbruikte tijd wordt afgerond naar boven op een heel kwartier.
ITM / ITM 365
ITM staat voor IT Management en is de module waarmee klanten zelf hun eigen ICT voorzieningen kunnen beheren. Elke klant krijgt 1 of 2 (liefst 2) ITM’ers, dus personen die ITM / ITM 365 mogen gebruiken. Zij dienen als contactpersoon voor een organisatie vanuit CoDesk. Daar gaat alle communicatie naar toe en zij mogen voor overleg en ter escalatie bellen met CoDesk. Dit geldt met name als voor de rest van de medewerkers alleen contact via e-mail open staat.
Het unieke van CoDesk
Ons motto: Alles wat je voor een 2e of 3e keer doet kan je beter automatiseren
Wat jij nodig hebt is in de basis niet anders dan wat andere organisaties in jouw branche gebruiken
Waar jij niet op zit te wachten, is investeringen en “uurtje-factuurtje ICT”
Waar wij niet op zitten te wachten is steeds het wiel opnieuw uitvinden en hetzelfde truukje herhalen
Daarom hebben we de basis van onze diensten al helemaal geautomatiseerd
Van het realiseren en configureren van jouw nieuwe IT omgeving, het aanmaken en beheren van gebruikers en applicaties tot aan self-service helpdeskfuncties. Het staat al klaar om direct te beginnen en verder te bouwen.
Zo betaal jij niet de hoofdprijs en houden wij tijd over om nieuwe diensten te automatiseren.
Het voordeel voor jou
Snelheid – Gemak – Amper verstoringen – Lage kosten
Het bewijs
Dat wij onze zaakjes op orde hebben, mag blijken uit onze ISO 27001 certificering:
Maar nog beter: vraag het onze klanten
Onderstaande klanten zijn al lang, soms al heel lang klant. Vaak ooit begonnen in een remote desktop omgeving, maar nu deels of geheel gemigreerd naar Microsoft 365. Of juist helemaal niet omdat dat de klant zich daar beter bij voelt. En dat is geen probleem.
“Als een behandelaar in gesprek met een client niet bij de gegevens kan, dan is dat blokkerend voor de dienstverlening. Daarom hebben wij een ICT-partner die we dit goed kunnen toevertrouwen”
Esther Zonneveld, financieel medewerker
“Bij CoDesk is niks te gek. Als we zeggen: dit en dat lijkt ons handig, dan zetten zij het neer. Desnoods bouwen ze het zelf.
Ze zijn betrouwbaar en 24/7 bereikbaar: per telefoon, per mail of met een online ticketsysteem.”
Marloes Wessels, applicatie consultant