Veel gestelde vragen
Alles wat je altijd al wilde weten over CoDesk
Wellicht kunnen we je alvast helpen met de antwoorden op vragen die we vaak krijgen.
Waarom zou ik voor CoDesk kiezen? Waar zit nou het échte verschil?
Wij zijn de beste? Dat zegt iedereen. Wij zijn slimmer dan de rest? Dat is ook een standaard dooddoener.
Waar we echt het verschil maken is dat we altijd naar het grote plaatje kijken om juist voor kleinere bedrijven een volledige oplossing te bieden. Meer concreet: hoe maak je iets wat minimaal 90% van bedrijven direct in gebruik genomen kan worden?
Die opzet zie je terug in hoe we bij alles nadenken over iets voor klant X ook direct voor klant Y kunnen gebruiken. Of hoe onze diensten daarna weer als modules in elkaar passen en dat dan weer via één eenvoudige interface weer te beheren is.
Daardoor zijn we ook erg goed geworden in het bedienen van veel kleinere klanten, iets waar andere ICT-bedrijven vaak hun neus voor ophalen of alleen maar simpele diensten bieden.
Wat kost het?
Een algemene prijsindicatie geven is lastig, zeker omdat elke klant specifieke eisen en wensen heeft. Voor een goede indicatie maken we graag een berekening voor uw specifieke situatie.
Om toch een idee te geven vind je hieronder een indicatie van onze tarieven voor directe klanten (dus geen resellers of white labels):
- Onze per maand opzegbare online werkplek (CoDesktop) + Office Standard (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) + alle standaard tools + een Exchange mailbox kost circa 60 euro per maand.
- Mobiele werknemers zijn voor minder dan 10 euro klaar (Exchange mail, agenda, gecontroleerde toegang tot cloud-applicaties en CoDrive).
- Beheer van lokale computers kan al vanaf 5 euro per maand.
- Op basis van volume, contracttermijn en extra opties betalen onze directe klanten voor het bovenstaande tussen 45 euro – 80 euro per maand per medewerker voor een volledige online werkplek. Dit is dan de meest uitgebreide en meest veilige werkomgeving.
Voor dat geld weet je dan wel écht waar je aan toe bent! Er zijn geen verborgen extraatjes. Support is inbegrepen en set-up kosten worden alleen in zeldzame gevallen in rekening gebracht voor specialistische diensten. Zo weet je precies wat je per maand gaat betalen. Je kan dat zelfs eenvoudig vooraf uitrekenen. Zo voorspelbaar is het.
Leveren jullie ook de licenties?
- Voor standaard onderdelen van onze services zitten de licenties al helemaal in de prijs inbegrepen.
- CoDesk kan voor alle overige Microsoftproducten de licenties op maandbasis leveren.
- Ook voor Microsoft 365 / Office365 kan je bij CoDesk terecht.
- Voor Microsoft applicaties die op een server draaien die per klant exclusief wordt gebruikt mag de klant haar eigen licenties gebruiken.
- De Windows of Linux OS-licentie voor dergelijke servers wordt altijd door CoDesk geleverd.
- Voor alle applicaties regelt de klant zelf de licenties en support (dat is wat de meeste applicatieleveranciers ook zo willen).
Leveren jullie ook de verbinding, de hardware en randappatuur?
Zelden, want het vaak interessanter dit zelf te regelen. Wij wijzen wel de weg en onze set-up houdt dingen simpel. En dan is er weinig wat in weg staat om hier geld te besparen door het zelf te doen.
Daarbij komt dat er voor de meeste zaken die je ter plekke nodig hebt, er gespecialiseerde (lokale) bedrijven zijn die dit veel beter en goedkoper kunnen dan wij. We werken wel graag samen met dergelijke bedrijven (vaak onze resellers) om het je zo makkelijk mogelijk te maken.
Maar als je per sé CoDesk als contactpersoon voor alle zaken wil hebben, dan is dat altijd bespreekbaar natuurlijk!
Wat is er geregeld t.a.v. certificering?
CoDesk is zelf ISO 27001 gecertificeerd en heeft haar diensten zodanig ingericht dat klanten zelf ook eenvoudig aan certificeringseisen op het gebied van informatiebeveiliging kunnen voldoen. Alle diensten worden geleverd vanuit datacenters die zelf minimaal ISO9001 en ISO27001 gecertificeerd zijn.
Hoe worden de diensten geborgd / wat is de garantie op continuïteit ?
CoDesk biedt haar eigen diensten aan op basis van een drievoudig datacenter, waarbij alle data altijd en geheel op 3 plaatsen tegelijkertijd staat. Elk datacenter heeft haar eigen internetverbinding met verschillende aanbieders. Daarnaast is er ook nog een aparte back-uplocatie (als back-up van de back-up).
Meer leest u bij onze technische achtergrond.
Mag ik zelf applicaties installeren?
Ja natuurlijk, indien je eigen servers afneemt of op eigen apparatuur werkt, dan kan je zelf aan slag.
Voor de online werkplek geldt dat CoDesk de installatie van (client)software voor haar rekening neemt. We doen dat dan samen met jouw applicatiebeheerder / leverancier. Zo zorgen we dat de online werkplek veilig, snel en betrouwbaar blijft.
Leveren jullie ook Office365 / Micosoft365?
Ja natuurlijk, maar dan als goed uitgewerkt, kant-en-klaar concept met oog voor privacy, beveiliging en centralisatie van data. We hebben de Microsoft diensten geïntergreerd met zowel onze online werkplek als onze oplossing voor beheer van lokale computers.
Wat is het grote verschil tussen CoDesk diensten en Office365 / Microsoft365 / Azure ?
Office365 / Microsoft365 / Azure diensten zijn een raamwerk van diensten waar je zelf nog mee de slag moet. Vergelijk het met een doos Lego: je kan er veel mee als je weet wat je wil bouwen.
De prijsstelling lijkt een duidelijk voordeel van dit platform, maar dat is zonder de extra Lego-blokjes die je wel nodig hebt, denk aan consultancy, hulp bij configuratie, beveiliging, certificering, support en onderhoud.
Bij CoDesk zijn de diensten al helemaal samengesteld naar wens van de meeste organisaties en binnen Nederlands wettelijke kaders. Via onze maatwerkopties maken we daarna de diensten helemaal op smaak voor jouw organisatie. Met deze opzet staat de omgeving dus al bijna 95% kant-en-klaar, veilig en centraal geregeld en is jouw maatwerk onze standaard. Support heb je ook direct bij de hand. Dat maakt dat veel klanten uiteindelijk voor ons kiezen.
Er zijn toch ook gratis alternatieven...?
Voor een aantal diensten die we leveren zijn prima gratis varianten te krijgen. Dit zijn diensten die je privé zou kunnen gebruiken, maar die voor zakelijk gebruik een paar vervelende gevolgen kunnen hebben.
- If a product is free, then you’re the product.
Gratis diensten bestaan niet, er zit altijd een verdienmodel achter. De vraag is of dit verdienmodel niet ten koste gaat van joyw eigendomsrechten, reputatie of jouw tijd (reclames etc) - Gratis aangeboden diensten kennen over het algemeen geen garanties. Dat kan vervelend zijn als jouw diensten een afhankelijkheid hebben van deze diensten.
- Ooit geprobeerd support te krijgen op gratis diensten van Google, Microsoft, Yahoo etc? Kan jij voor jouw diensten wachten op hulp vanuit een klantenforum?
- Bijna alle veel gebruikte gratis diensten werken vanuit het buitenland. Dat geeft problemen als je daar op personen herleidbare data gaat opslaan, iets wat een bedrijf al snel doet.
Bel 088 - 188 1999
of mail sales@codesk.nl
Er is altijd meer te vertellen dan wat er op deze pagina past en er zijn vast nog vragen van jouw kant. Bij een kop koffie is dat snel besproken.
Wil je liever nog niet met een sales in gesprek maar eerst antwoord op je IT-vragen? Dat kan! Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO. Hij heeft alle IT-antwoorden.