Terug naar CoDesk homepage
Link naar het CoDesk webmail portaal
Link naar het CoDesk CoDrive portaal
Link naar het CoDesktop  WebAccess portaal
Link naar het CoDesk SSPR portaal
Voor alle vragen over modern workplaces, remote werken, veilig thuiswerken en cloud

Veel gestelde vragen

Vragen? Wellicht kunnen we u alvast helpen met de antwoorden op vragen die we vaak krijgen.

Wat kost het?

Een algemene prijsindicatie geven is lastig, zeker omdat elke klant specifieke eisen en wensen heeft. Voor een goede indicatie maken we graag een berekening voor uw specifieke situatie.

Om toch een idee te geven vindt u hieronder een indicatie van onze tarieven voor directe klanten (dus geen resellers of white labels):

  • Onze per maand opzegbare Desktop + Office Standard (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) + alle standaard tools + een Exchange mailbox kost circa 60 euro per maand.
  • Mobiele werknemers zijn voor minder dan 10 euro klaar (Exchange mail, agenda, gecontroleerde toegang tot Cloud-applicaties en CoDrive).
  • Op basis van volume, contracttermijn en extra opties betalen onze directe klanten voor het bovenstaande tussen 45 euro – 80 euro per maand per medewerker voor een volledige werkplek.

Voor dat geld weet u dan wel écht waar u aan toe bent! Er zijn geen verborgen extraatjes. Support is inbegrepen en set-up kosten worden alleen in zeldzame gevallen in rekening gebracht voor specialistische diensten. Dus u weet precies wat u per maand gaat betalen en u kunt dat ook eenvoudig zelf uitrekenen.

Leveren jullie ook de licenties?
  • Voor standaard onderdelen van onze services zitten de licenties al helemaal in de prijs inbegrepen.
  • CoDesk kan voor alle overige Microsoftproducten de licenties op maandbasis leveren.
  • Ook voor Microsoft 365 / Office365 kunt u bij CoDesk terecht.
  • Voor Microsoft applicaties die op een server draaien die per klant exclusief wordt gebruikt mag de klant haar eigen licenties gebruiken.
  • De Windows of Linux OS-licentie voor dergelijke servers wordt altijd door CoDesk geleverd.
  • Voor alle applicaties regelt de klant zelf de licenties en support (dat is wat de meeste applicatieleveranciers ook zo willen).
Leveren jullie ook de verbinding, de hardware en randappatuur?

Nee, op de CoPi na dan. Wij focussen ons helemaal op de centrale diensten. Voor alle zaken die u ter plekke nodig hebt zijn er gespecialiseerde (lokale) bedrijven die dit veel beter en goedkoper kunnen dan wij. We werken wel graag samen met dergelijke bedrijven (vaak onze resellers) om het u zo makkelijk mogelijk te maken.

Zelf geloven wij erg in BYOD (Bring Your Own Device), waarmee werknemers hun eigen werkplekapparatuur regelen en de werkgever toch verzekerd is van een veilige en gestandaardiseerde werkomgeving.

Wat is er geregeld t.a.v. certificering?

CoDesk is zelf ISO 27001 gecertificeerd en heeft haar diensten zodanig ingericht dat klanten zelf ook eenvoudig aan certificeringseisen op het gebied van informatiebeveiliging kunnen voldoen. Alle diensten worden uitsluitend geleverd vanuit datacenters die zelf minimaal ISO9001 en ISO27001 gecertificeerd zijn.

Hoe worden de diensten geborgd / wat is de garantie op continuïteit ?

CoDesk biedt haar diensten aan op basis van een drievoudig datacenter, waarbij alle data altijd en geheel op 3 plaatsen tegelijkertijd staat. Elk datacenter heeft haar eigen internetverbinding met verschillende aanbieders. Daarnaast is er ook nog een aparte back-uplocatie (als back-up van de back-up).

Meer leest u bij onze technische achtergrond.

Mag ik zelf applicaties installeren?

Ja natuurlijk, indien u eigen servers afneemt kunt zelf aan slag.

Voor de CoDesktop geldt dat CoDesk de installatie van (client)software voor haar rekening neemt. We doen dat dan samen met uw applicatiebeheerder / leverancier. Zo zorgen we dat uw Desktop veilig, snel en betrouwbaar blijft.

Leveren jullie ook Office365 / Micosoft365?

Ja natuurlijk,  maar dan als goed uitgewerkt, kant-en-klaar concept met oog voor privacy, beveiliging en centralisatie van data.

Meer over dienst leest u hier.

Wat is het grote verschil tussen CoDesk diensten en Office365 / Microsoft365 / Azure ?

Office365 / Microsoft365 / Azure diensten zijn een raamwerk van diensten waar u zelf nog mee de slag moet. Vergelijk het met een doos Lego: je kan er veel mee als je weet wat je wil bouwen.
De prijsstelling lijkt een duidelijk voordeel van dit platform, maar dat is zonder de extra Lego-blokjes die je wel nodig hebt, denk aan consultancy, hulp bij configuratie, beveiliging, certificering, support en onderhoud.

Bij CoDesk zijn de diensten al helemaal samengesteld naar wens van de meeste organisaties en binnen Nederlands wettelijke kaders. Via onze maatwerkopties maken we daarna de diensten helemaal op smaak voor u. Met deze opzet staat uw omgeving dus al bijna 95% kant-en-klaar, veilig en centraal geregeld en is uw maatwerk onze standaard. Support heeft u ook direct bij de hand. Dat maakt dat veel klanten uiteindelijk voor ons kiezen.

Meer over onze opzet (CoDesk365) leest u hier.

Er zijn toch ook gratis alternatieven...?

Voor een aantal diensten die we leveren zijn prima gratis varianten te krijgen. Dit zijn diensten die je privé zou kunnen gebruiken, maar die voor zakelijk gebruik een paar vervelende gevolgen kunnen hebben.

  • If a product is free, then you’re the product.
    Gratis diensten bestaan niet, er zit altijd een verdienmodel achter. De vraag is of dit verdienmodel niet ten koste gaat van uw eigendomsrechten, reputatie of uw tijd (reclames etc)
  • Gratis aangeboden diensten kennen over het algemeen geen garanties. Dat kan vervelend zijn als uw diensten een afhankelijkheid hebben van deze diensten.
  • Ooit geprobeerd support te krijgen op gratis diensten van Google, Microsoft, Yahoo etc? Kunt u voor uw diensten wachten op hulp vanuit een klantenforum?
  • Bijna alle veel gebruikte gratis diensten werken vanuit het buitenland. Dat geeft problemen als u daar op personen herleidbare data gaat opslaan, iets wat een bedrijf al snel doet.
Hoe groot is CoDesk?

Dat is een typische vraag van veel klanten die er blijkbaar vanuit gaat dat een grote organisatie wel goed (of beter) moet zijn. De juiste vraag is volgens ons: waarom hebben die andere bedrijven zoveel mensen nodig ? Alles wat je meer dan 2 keer moet doen, moet je automatiseren. En dát houdt ons team klein, snel en goedkoop.

Een concreet antwoord: CoDesk is een netwerkorganisatie met een vaste kern van  bijna 15 medewerkers met een directe flexibele schil van 20 collega’s. Afhankelijk van de vraag van de klant worden steeds de juiste teamleden ingeschakeld. Waar nodig kunnen we terugvallen op een pool van 100+ specialisten.

Zal je net zien… jouw vraag staat er niet bij

Neem dan contact met ons op via sales@codesk.nl of via telefoonnummer 088 – 188 1999.