Veel gestelde vragen

Alles wat je altijd al wilde weten over CoDesk

 

Wellicht kunnen we je alvast helpen met de antwoorden op vragen die we vaak krijgen.

Waarom zou ik voor CoDesk kiezen? Waar zit nou het échte verschil?

Wij zijn de beste? Dat zegt iedereen.  Wij zijn slimmer dan de rest? Dat is ook een standaard dooddoener. 

Waar we echt het verschil maken is dat we altijd naar het grote plaatje kijken om juist voor kleinere bedrijven een volledige oplossing te bieden. Meer concreet: hoe maak je iets wat minimaal 90% van bedrijven direct in gebruik genomen kan worden?

Die opzet zie je terug in hoe we bij alles nadenken over iets voor klant  X ook direct voor klant Y kunnen gebruiken. Of hoe onze diensten daarna weer als modules in elkaar passen en dat dan weer via één eenvoudige interface weer te beheren is.  

Daardoor zijn we ook erg goed geworden in het bedienen van veel kleinere klanten, iets waar andere ICT-bedrijven vaak hun neus voor ophalen of alleen maar simpele diensten bieden.

Wat kost het?

Een algemene prijsindicatie geven is lastig, zeker omdat elke klant wel een paar specifieke eisen en wensen heeft. Voor een goede indicatie maken we graag een berekening voor jouw specifieke situatie.

Om toch een idee te geven vind je hieronder een indicatie van onze tarieven voor directe klanten (dus geen resellers of white labels) kijk je hier.

Leveren jullie ook de licenties?
  • Voor standaard onderdelen van onze services zitten de licenties al helemaal in de prijs inbegrepen.
  • CoDesk kan voor alle overige Microsoftproducten de licenties op maandbasis leveren.
  • Ook voor Microsoft 365 / Office365 kan je bij CoDesk terecht.
  • Voor Microsoft applicaties die op een server draaien die per klant exclusief wordt gebruikt mag de klant haar eigen licenties gebruiken.
  • De Windows of Linux OS-licentie voor dergelijke servers wordt altijd door CoDesk geleverd.
  • Voor alle applicaties regelt de klant zelf de licenties en support (dat is wat de meeste applicatieleveranciers ook zo willen).
Leveren jullie ook de verbinding, de hardware en randappatuur?

Zelden, want het vaak interessanter dit zelf te regelen. Maar we kunnen het wel verzorgen of de weg wijzen naar goede partners.
Onze aanpak houdt dingen simpel en dan is er weinig wat in weg staat om hier geld te besparen door het zelf te doen. 

We werken zoals gezegd wel graag samen met dergelijke bedrijven (vaak onze resellers) om het je zo makkelijk mogelijk te maken.

Wat is er geregeld t.a.v. certificering?

CoDesk is zelf ISO 27001 gecertificeerd en heeft haar diensten zodanig ingericht dat klanten zelf ook eenvoudig aan certificeringseisen op het gebied van informatiebeveiliging kunnen voldoen. Alle diensten worden geleverd vanuit datacenters die zelf minimaal ISO9001 en ISO27001 gecertificeerd zijn.

Hoe worden de diensten geborgd / wat is de garantie op continuïteit ?

CoDesk biedt haar eigen diensten aan op basis van een drievoudig datacenter, waarbij alle data altijd en geheel op 3 plaatsen tegelijkertijd staat. Elk datacenter heeft haar eigen internetverbinding met verschillende aanbieders. Daarnaast is er ook nog een aparte back-uplocatie (als back-up van de back-up).

Meer lees je bij onze technische achtergrond.

Mag ik zelf applicaties installeren?

Ja natuurlijk, indien je eigen servers afneemt of op eigen apparatuur werkt, dan kan je zelf aan slag.

Voor de online werkplek geldt dat CoDesk de installatie van (client)software voor haar rekening neemt. We doen dat dan samen met jouw applicatiebeheerder / leverancier. Zo zorgen we dat de online werkplek veilig, snel en betrouwbaar blijft.

Voor Control’em (beheerde lokale computers) geldt dat we zorgen dat elke klant ook zelf de installaties kan beheren.  Maar ook daar kunen we je het een stuk makkelijker maken.

Leveren jullie ook Office365 / Micosoft365?

Ja natuurlijk,  maar dan als goed uitgewerkt, kant-en-klaar concept met oog voor privacy, beveiliging en centralisatie van data. We hebben de Microsoft diensten geïntergreerd met zowel onze online werkplek als onze oplossing voor beheer van lokale computers.

Wat is het grote verschil tussen CoDesk diensten en Office365 / Microsoft365 / Azure ?

Office365 / Microsoft365 / Azure diensten zijn een raamwerk van diensten waar je zelf nog mee de slag moet. Vergelijk het met een doos Lego: je kan er veel mee als je weet wat je wil bouwen.
De prijsstelling lijkt een duidelijk voordeel van dit platform, maar dat is zonder de extra Lego-blokjes die je wel nodig hebt, denk aan consultancy, hulp bij configuratie, beveiliging, certificering, support en onderhoud.

Bij CoDesk zijn de diensten al helemaal samengesteld naar wens van de meeste organisaties en binnen Nederlands wettelijke kaders. Via onze maatwerkopties maken we daarna de diensten helemaal op smaak voor jouw organisatie. Met deze opzet staat de omgeving dus al bijna 95% kant-en-klaar, veilig en centraal geregeld en is jouw maatwerk onze standaard. Support heb je ook direct bij de hand. Dat maakt dat veel klanten uiteindelijk voor ons kiezen.

Meer over onze opzet (CoDesk365) lees je hier.

Er zijn toch ook gratis alternatieven...?

Voor een aantal diensten die we leveren zijn prima gratis varianten te krijgen. Dit zijn diensten die je privé zou kunnen gebruiken, maar die voor zakelijk gebruik een paar vervelende gevolgen kunnen hebben.

  • If a product is free, then you’re the product.
    Gratis diensten bestaan niet, er zit altijd een verdienmodel achter. De vraag is of dit verdienmodel niet ten koste gaat van joyw eigendomsrechten, reputatie of jouw tijd (reclames etc)
  • Gratis aangeboden diensten kennen over het algemeen geen garanties. Dat kan vervelend zijn als jouw diensten een afhankelijkheid hebben van deze diensten.
  • Ooit geprobeerd support te krijgen op gratis diensten van Google, Microsoft, Yahoo etc? Kan jij voor jouw diensten wachten op hulp vanuit een klantenforum?
  • Bijna alle veel gebruikte gratis diensten werken vanuit het buitenland. Dat geeft problemen als je daar op personen herleidbare data gaat opslaan, iets wat een bedrijf al snel doet.

Wat kunnen we voor jou doen?

Haast? Bel 088 1881999

Twijfel? Ook geen probleem

Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?

Ben Lamers

Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.

Onze oplossingen op een rij

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Staat de gewenste oplossing er niet bij?

Neem contact met ons op via sales@codesk.nl of via telefoonnummer 088 - 188 1999
We kijken graag hoe we jouw wens kunnen invullen.

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!