Makkelijk meekijken met collega’s

door | 5 maart 2021

Remote support ingebouwd

Meekijken met een collega is handig, zeker nu we veel thuiswerken met z’n allen. Daar moet je dan wel eerst tools voor aanschaffen en inrichten. Maar dat is bij CoDesk niet (meer) nodig.

ITM Light

We hebben een ITM ‘light’ gebouwd waarmee key-gebruikers (naast de reguliere ITM‘ers) een sessie van een collega kan overnemen voor ondersteuning of overleg.

Die collega moet dan wel ‘OK’ geven natuurlijk:

Toestemming remote access

We hebben er daarnaast ook voor gezorgd dat die collega kan zien of er (nog) meegekeken wordt of niet.

Een aanvulling op Microsoft

Microsoft is vergeten die signalering in te bouwen, dus dat hebben we zelf maar gemaakt. Want na de gevraagde hulp moet je wel weer ongestoord verder kunnen werken natuurlijk. En zo’n groen bolletje is wel zo duidelijk.

 

Remote support is niet actief

Is het bolletje groen, dan kijkt er niemand mee. Als je met je muis er boven zweeft zie je de tekst ‘Nobody is watching you’.

Is het bolletje geel dan wordt er (nog) wel meegekeken. De tekst met als je er met je muis boven hangt is ‘Support is looking at your session’.

Support kijkt met je mee

Handig toch? En gelijk weer een stukje ‘all inclusive’ handigheid ingebouwd.

Handige info voor support

Naast kunnen zien of er met je meegekeken wordt, hebben we nog een functie aan het groene bolletje toegevoegd om  ondersteuning makkelijker te maken. Vandaar de naam ‘CoHelp’.

Voor supportdoeleinden is het vaak handig om details door te geven als: wat is je username, wat is de server waar je op werkt, hoe laat was de storing etc. En wat ook vaak niet bekend is: bij wie moet je zijn? 

Dat hebben we makkelijk gemaakt. We vragen voortaan naar het ‘groene bolletje rechts onderin bij het klokje’.  Als je daar op klikt krijg je direct te zien wat je username is en op welke server je werkt:

Popup als je op het groene bolletje klikt

Klik je op de regel ‘Klik hier voor meer informatie’, dan wordt er een webpagina op onze website geopend met daarin iets uitgebreidere info, de naam van de ITM‘er(s) binnen jouw organisatie. Dan weet je direct wie jou kunnen helpen.

Details op codesk.nl/help

Nog mooier: klik op de link ‘Stuur een e-mail’ en een standaard mail aan jouw ITM’er(s) wordt met alle info wordt klaargezet. Je hoeft alleen nog jouw vraag aan te vullen.

Ingevuld mailtje met supportgegevens

En als jouw ITM’er niet uitkomt dan is de informatie natuurlijk ook zo verzonden naar service@codesk.nl

Er is altijd meer te vertellen dan wat er op deze pagina past en er zijn vast nog vragen van jouw kant.  Bij een kop koffie is dat snel besproken.

Wil je liever nog niet met een sales in gesprek maar eerst antwoord op je IT-vragen? Dat kan. Plan dan een gesprek met Ben. Hij heeft IT-antwoorden. 

Meest recente artikelen

Ongevraagde updates – ICT irritatie #6

Aaargh... weer nieuwe updates Van Windows, Office, je boekhoudsysteem, anti-virus software of wat dan ook. Allemaal willen ze je aandacht en bijna altijd op ongewenste momenten. Nog erger is het als diezelfde software voor jou besluit dat je PC opnieuw moet worden...

Wat mag een online werkplek kosten?

Wat kost dat nou... zo'n werkplek? We zien dat bezoekers van onze site bijzonder geïnteresseerd zijn in de vraag: wat mag een online werkplek kosten. Of wellicht beter: de kosten van het beheer van een werkplek. De vraag is makkelijk gesteld, maar het antwoord is iets...

Kat in de zak – ICT irritatie #5

ICT en kantoorautomatisering: een kat in de zak Wat dus echt irritant is met de ICT is dat het ‘gewoon’ moet werken, zo ingewikkeld niet zou moeten zijn, terwijl je leverancier meteen een contract voor meerdere jaren wil afsluiten en je zelf eigenlijk geen idee hebt...

Stemmetjes in je hoofd – ICT-irritatie #3

Weer die stemmetjes in je hoofd Alsof je je irritante collega weer hoort met die dingen die nog moeten, waar je echt geen zin in hebt. Waarvan je maar zegt dat ze (nu) niet belangrijk zijn, ook al weet je dat dat niet waar is …! Het is stiekem wel belangrijk. Maar het...

Te duur?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je IT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand.

En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Niet flexibel?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Verouderde IT

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen. Geen catch!

Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!