Makkelijk meekijken met collega’s

door | 5 maart 2021

Remote support ingebouwd

Meekijken met een collega is handig, zeker nu we veel thuiswerken met z’n allen. Daar moet je dan wel eerst tools voor aanschaffen en inrichten. Maar dat is bij CoDesk niet (meer) nodig.

ITM Light

We hebben een ITM ‘light’ gebouwd waarmee key-gebruikers (naast de reguliere ITM‘ers) een sessie van een collega kan overnemen voor ondersteuning of overleg.

Die collega moet dan wel ‘OK’ geven natuurlijk:

Toestemming remote access

We hebben er daarnaast ook voor gezorgd dat die collega kan zien of er (nog) meegekeken wordt of niet.

Een aanvulling op Microsoft

Microsoft is vergeten die signalering in te bouwen, dus dat hebben we zelf maar gemaakt. Want na de gevraagde hulp moet je wel weer ongestoord verder kunnen werken natuurlijk. En zo’n groen bolletje is wel zo duidelijk.

 

Remote support is niet actief

Is het bolletje groen, dan kijkt er niemand mee. Als je met je muis er boven zweeft zie je de tekst ‘Nobody is watching you’.

Is het bolletje geel dan wordt er (nog) wel meegekeken. De tekst met als je er met je muis boven hangt is ‘Support is looking at your session’.

Support kijkt met je mee

Handig toch? En gelijk weer een stukje ‘all inclusive’ handigheid ingebouwd.

Handige info voor support

Naast kunnen zien of er met je meegekeken wordt, hebben we nog een functie aan het groene bolletje toegevoegd om  ondersteuning makkelijker te maken. Vandaar de naam ‘CoHelp’.

Voor supportdoeleinden is het vaak handig om details door te geven als: wat is je username, wat is de server waar je op werkt, hoe laat was de storing etc. En wat ook vaak niet bekend is: bij wie moet je zijn? 

Dat hebben we makkelijk gemaakt. We vragen voortaan naar het ‘groene bolletje rechts onderin bij het klokje’.  Als je daar op klikt krijg je direct te zien wat je username is en op welke server je werkt:

Popup als je op het groene bolletje klikt

Klik je op de regel ‘Klik hier voor meer informatie’, dan wordt er een webpagina op onze website geopend met daarin iets uitgebreidere info, de naam van de ITM‘er(s) binnen jouw organisatie. Dan weet je direct wie jou kunnen helpen.

Details op codesk.nl/help

Nog mooier: klik op de link ‘Stuur een e-mail’ en een standaard mail aan jouw ITM’er(s) wordt met alle info wordt klaargezet. Je hoeft alleen nog jouw vraag aan te vullen.

Ingevuld mailtje met supportgegevens

En als jouw ITM’er niet uitkomt dan is de informatie natuurlijk ook zo verzonden naar service@codesk.nl

Er is altijd meer te vertellen dan wat er op deze pagina past en er zijn vast nog vragen van jouw kant.  Bij een kop koffie is dat snel besproken.

Dus aarzel niet en boek een kopje koffie. Kost je hoogstens een beetje van je tijd en je zit nergens aan vast.

Meest recente artikelen

Stemmetjes in je hoofd – ICT-irritatie #3

Weer die stemmetjes in je hoofd Alsof je je irritante collega weer hoort met die dingen die nog moeten, waar je echt geen zin in hebt. Waarvan je maar zegt dat ze (nu) niet belangrijk zijn, ook al weet je dat dat niet waar is …! Het is stiekem wel belangrijk. Maar het...

SPAM – ICT-irritatie #2

Weg met die troep SPAM is er in vele vormen. Bijvoorbeeld die met schreeuwende onderwerpen dat je een flink bedrag hebt gewonnen, met cyrillisch schrift of waarschuwingen dat je creditcard verloopt met een vage link er in. Dit worden wel phishing en/of malware mails...

Nieuwe werkplek inrichten – ICT-Irritatie #1

Waarom duurt dat zo lang? Herken je dat? Een nieuwe medewerker komt over 30 minuten binnen en je moet nog haar nieuwe werkplek inrichten.  Dan maar even improviseren op de eerste dag. Je moet die nieuwe collega toch eerst met het team kennis laten maken, er moeten nog...

Werken in de cloud = toch meer beheer dan verwacht

De aanname Een Windows computer met daarop Microsoft Office is voor meer dan 80% van de bedrijven de dagelijkse standaard. Binnen Office en dan met name Office365 zie je steeds meer de integratie met de cloudservices van Microsoft. De opslag van je documenten in...