Creation: Free Design

Vragen ? info@codesk.nl of 088 - 1881999

Wellicht kunnen we u alvast helpen met de antwoorden op vragen die we vaak krijgen.

Wat kost het?

Een algemene prijsindicatie geven is lastig, zeker omdat elke klant specifieke eisen en wensen heeft. Voor een goede indicatie maken we graag een berekening voor uw specifieke situatie.

Om toch een idee te geven vindt u hieronder een indicatie van onze tarieven voor directe klanten (dus geen resellers of white labels):

  • Onze per maand opzegbare Desktop + Office Standard (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) + Exchange mailbox kost circa 60 euro per maand.
  • Op basis van volume, contracttermijn en extra opties betalen onze directe klanten voor het bovenstaande tussen 45 euro* - 80 euro per maand per medewerker

 

Voor dat geld weet u dan wel écht waar u aan toe bent! Er zijn geen verborgen extraatjes. Support is inbegrepen en set-up kosten worden alleen in zeldzame gevallen in rekening gebracht voor specialistische diensten. Dus u weet precies wat u per maand gaat betalen en u kunt dat ook eenvoudig zelf uitrekenen.

Leveren jullie ook de licenties?

  • Voor standaard onderdelen van onze services zitten de licenties al helemaal in de prijs inbegrepen.
  • CoDesk kan voor alle overige Microsoftproducten de licenties op maandbasis leveren.
  • Ook voor Office365 kunt u bij CoDesk terecht.
  • Voor Microsoft applicaties die op een server draaien die per klant exclusief wordt gebruikt mag de klant haar eigen licenties gebruiken.
  • De Windows OS-licentie voor dergelijke servers wordt altijd door CoDesk geleverd. 
  • Voor alle andere OS'en, applicaties regelt de klant zelf de licenties en support (dat is wat de meeste applicatieleveranciers ook zo willen).

 

Leveren jullie ook de verbinding, de hardware en randappatuur?

Nee, op de CoPi na dan. Wij focussen ons helemaal op de centrale diensten. Voor alle zaken die u ter plekke nodig hebt zijn er gespecialiseerde (lokale) bedrijven die dit veel beter en goedkoper kunnen dan wij. We werken wel graag samen met dergelijke bedrijven om het u zo makkelijk mogelijk te maken.

Zelf geloven wij erg in BYOD (Bring Your Own Device), waarmee werknemers hun eigen werkplekapparatuur regelen en de werkgever toch verzekerd is van een veilige en gestandaardiseerde werkomgeving.

Wat is er geregeld t.a.v. certificering?

CoDesk is zelf ISO 27001 gecertificeerd en heeft haar diensten zodanig ingericht dat klanten zelf ook eenvoudig aan certificeringseisen op het gebied van informatiebeveiliging kunnen voldoen. Alle diensten worden uitsluitend geleverd vanuit datacenters die zelf minimaal ISO9001 en ISO27001 gecertificeerd zijn.

Hoe worden de diensten geborgd / wat is de garantie op continuïteit ?

CoDesk biedt haar diensten aan op basis van een drievoudig datacenter, waarbij alle data altijd en geheel op 3 plaatsen tegelijkertijd staat. Daarnaast is er ook nog een aparte back-uplocatie.
Elk datacenter heeft haar eigen internetverbinding met verschillende aanbieders.

Mag ik zelf applicaties installeren?

Ja, indien u eigen servers afneemt. Voor de Desktop geldt dat CoDesk de installatie van (client)software voor haar rekening neemt. We doen dat dan samen met uw applicatiebeheerder / leverancier. Zo zorgen we dat uw Desktop veilig, snel en betrouwbaar blijft.

Leveren jullie ook Office 365?

Ja, maar met een kanttekening. CoDesk levert van origine strikt Nederlandse diensten. Office365 is een dienst van Microsoft die niet gegarandeerd vanuit Nederland wordt geleverd en waarvan nog niet helemaal duidelijk is wat de juridische armslag is van de Amerikaans overheid t.a.v. het benaderen van de bij Microsoft opgeslagen gegevens.
Vanwege onze klanten (in onder meer de advocatuur en de zorg met zeer privacygevoelige dossiers) bieden wij Office365 diensten voor klanten die daar toch mee willen werken aan op basis van meer geïsoleerde omgevingen. Dat kan wel een gevolg hebben voor de prijsstelling én de afspraken t.a.v. service zijn anders.

Wat is het grote verschil tussen CoDesk diensten en Office365 / Azure ?

Office365 / Azure diensten zijn een raamwerk van diensten waar u zelf nog mee de slag moet. Vergelijk het met een doos Lego: je kan er veel mee als je weet wat en hoe je wilt bouwen. De prijsstelling lijkt een duidelijk voordeel van dit platform, maar daar zit dus heel veel nog niet in. Denk aan consultancy, configuratie, beveiliging, certificering, support en onderhoud.

Bij CoDesk zijn de diensten al helemaal samengesteld naar wens van de meeste organisaties en binnen Nederlands wettelijke kaders. Via onze maatwerkopties maken we daarna de diensten helemaal op smaak voor u. Met deze opzet staat uw omgeving dus al bijna 95% kant-en-klaar, veilig en centraal geregeld en is uw maatwerk onze standaard. Support heeft u ook direct bij de hand. Dat maakt dat veel klanten uiteindelijk voor ons kiezen (en zelfs weer geheel of gedeeltelijk van Office365 afstappen).

Er zijn toch ook gratis alternatieven...?

Voor een aantal diensten die we leveren zijn prima gratis varianten te krijgen. Dit zijn diensten die je voor privé doeleinden prima zou kunnen gebruiken maar die voor zakelijk gebruik een paar vervelende gevolgen kunnen hebben.

  • If a product is free, then you're the product Gratis diensten bestaan niet, er zit altijd een verdienmodel achter. De vraag is of dit verdienmodel niet ten koste gaat van uw eigendomsrechten, reputatie of uw tijd (reclames etc)
  • Gratis aangeboden diensten kennen over het algemeen geen garanties. Dat kan vervelend zijn als uw diensten een afhankelijkheid hebben van deze diensten.
  • Ooit geprobeerd support te krijgen op gratis diensten van Google, Microsoft, Yahoo etc? Kunt u voor uw diensten wachten op hulp vanuit een klantenforum?
  • Bijna alle veel gebruikte gratis diensten werken vanuit het buitenland. Dat geeft problemen als u daar op personen herleidbare data gaat opslaan, iets wat een bedrijf al snel doet.

Hoe groot is CoDesk?

Dat is een typische vraag van veel klanten die er blijkbaar vanuit gaat dat een grote organisatie wel goed (of beter) moet zijn. De juiste vraag is volgens ons: waarom hebben die andere bedrijven zoveel mensen nodig ? Alles wat je meer dan 2 keer moet doen, moet je automatiseren. En dát houdt ons team klein, snel en goedkoop.

Een concreet antwoord: CoDesk is een netwerkorganisatie met een vaste kern van 6 medewerkers met een directe flexibele schil van 20 collega's. Afhankelijk van de vraag van de klant worden steeds de juiste teamleden ingeschakeld. Waar nodig kunnen we terugvallen op een pool van 100+ specialisten.

Meer informatie

Heeft u een vraag of wilt u advies hoe wij uw organisatie van dienst kunnen zijn? Neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via telefoonnummer 088 - 188 1999.