Creation: Free Design

Vragen ? info@codesk.nl of 088 - 1881999

Wellicht kunnen we u alvast helpen met de antwoorden op vragen die we vaak krijgen.

Wat kost het?

Een algemene prijsindicatie geven is lastig, zeker omdat elke klant specifieke eisen en wensen heeft. Voor een goede indicatie maken we graag een berekening voor uw specifieke situatie.

Om toch een idee te geven vindt u hieronder een indicatie van onze tarieven voor directe klanten (dus geen resellers of white labels):

  • Onze per maand opzegbare Desktop + Office Standard (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) + Exchange mailbox kost circa 60 euro* per maand.
  • Op basis van volume, contracttermijn en extra opties betalen onze directe klanten voor het bovenstaande tussen 45 euro* - 80 euro* per maand per medewerker.
  • Set-up kosten worden alleen in rekening gebracht voor specialistische diensten.

Daarnaast is een aantal van onze diensten ook los van de Desktop af te nemen, zoals consultancy, Microsoft Exchange, Microsoft Lync en CoDrive.
*alle bedragen zijn exclusief BTW. 

Leveren jullie ook de licenties?

  • Voor standaard onderdelen van onze services zitten de licenties al helemaal in de prijs inbegrepen.
  • CoDesk kan voor alle overige Microsoftproducten de licenties op maandbasis leveren.
  • Voor Office365 geldt echter dat de klant wel weer zelf de licenties moet regelen.
  • Voor Microsoft applicaties die op een server draaien die per klant exclusief wordt gebruikt mag de klant haar eigen licenties gebruiken.
  • De Windows OS-licentie voor dergelijke servers wordt altijd door CoDesk geleverd. 
  • Voor alle andere OS'en, applicaties regelt de klant zelf de licenties en support (dat is wat de meeste applicatieleveranciers ook zo willen).

Leveren jullie ook de verbinding, de hardware en randappatuur?

Nee, wij focussen ons helemaal op de centrale diensten. Voor alle zaken die u ter plekke nodig hebt zijn er gespecialiseerde (lokale) bedrijven die dit veel beter en goedkoper kunnen dan wij. We werken wel graag samen met dergelijke bedrijven om het u zo makkelijk mogelijk te maken.

Zelf geloven wij erg in BYOD (Bring Your Own Device), waarmee werknemers hun eigen werkplekapparatuur regelen en de werkgever toch verzekerd is van een veilige en gestandaardiseerde werkomgeving.

Wat is er geregeld t.a.v. certificering?

CoDesk heeft haar diensten zodanig ingericht dat de klant eenvoudig aan haar certificeringseisen op het gebied van informatiebeveiliging kan voldoen. Alle diensten worden uitsluitend geleverd vanuit datacenters die zelf minimaal ISO9001 en ISO27001 gecertificeerd zijn.

Hoe worden de diensten geborgd / wat is de garantie op continuïteit ?

CoDesk wordt op het vlak van techniek, financiën en qua capaciteit ondersteund door CAM IT Solutions BV. CAM levert overeenkomstige techniek (maar dan voor klanten met 500+ werkplekken) en door dagelijkse samenwerking zijn zij bekend met onze werkwijze.

Mag ik zelf applicaties installeren?

Ja, indien u eigen servers afneemt. Voor de Desktop geldt dat CoDesk de installatie van (client)software voor haar rekening neemt. We doen dat dan samen met uw applicatiebeheerder / leverancier. Zo zorgen we dat uw Desktop veilig, snel en betrouwbaar blijft.

Leveren jullie ook Office 365?

Ja, maar met een kanttekening. CoDesk levert van origine strikt Nederlandse diensten. Office365 is een dienst van Microsoft die niet gegarandeerd vanuit Nederland wordt geleverd en waarvan nog niet helemaal duidelijk is wat de juridische armslag is van de Amerikaans overheid t.a.v. het benaderen van de bij Microsoft opgeslagen gegevens.
Vanwege onze klanten (in onder meer de advocatuur en de zorg met zeer privacygevoelige dossiers) bieden wij Office365 diensten voor klanten die daar toch mee willen werken aan op basis van meer geïsoleerde omgevingen. Dat kan wel een gevolg hebben voor de prijsstelling én de afspraken t.a.v. service zijn anders. Dat omdat Microsoft dan een groot deel van de werking van de dienst(en) bepaalt. 

Wat is het grote verschil tussen CoDesk diensten en Office365 / Azure ?

Naast de databescherming zit het verschil met name in centralisatie en de mogelijkheden voor maatwerk en support. Office365 / Azure diensten zijn met name geschikt voor zeer standaard werk tegen een aantrekkelijk tarief. De prijsstelling is een duidelijk voordeel van dit platform. Microsoft kan hier natuurlijk ook zijn eigen regels toepassen.
Nadeel van de Office365 / Azure diensten zit vooral in het ontbreken van direct aanspreekbare support en de vele onmogelijkheden om andere applicaties te koppelen. CoDesk kan dit maatwerk wel leveren en dat maakt dat veel klanten uiteindelijk voor ons kiezen (en zelfs weer geheel van Office365 afstappen).

Er zijn toch ook gratis alternatieven...?

Voor een aantal diensten die we leveren zijn prima gratis varianten te krijgen. Dit zijn diensten die je voor privé doeleinden prima zou kunnen gebruiken maar die voor zakelijk gebruik een paar vervelende gevolgen kunnen hebben.

  • If a product is free, then you're the product Gratis diensten bestaan niet, er zit altijd een verdienmodel achter. De vraag is of dit verdienmodel niet ten koste gaat van uw eigendomsrechten, reputatie of uw tijd (reclames etc)
  • Gratis aangeboden diensten kennen over het algemeen geen garanties. Dat kan vervelend zijn als uw diensten een afhankelijkheid hebben van deze diensten.
  • Ooit geprobeerd support te krijgen op gratis diensten van Google, Microsoft, Yahoo etc ? Kunt u voor uw diensten wachten op hulp vanuit een klantenforum ?
  • Bijna alle veel gebruikte gratis diensten werken vanuit het buitenland. Dat geeft problemen als u daar op personen herleidbare data gaat opslaan, iets wat een bedrijf al snel doet.

Hoe groot is CoDesk?

Dat is een typische vraag van veel klanten die er blijkbaar vanuit gaat dat een grote organisatie wel goed (of beter) moet zijn. De juiste vraag is volgens ons: waarom hebben die andere bedrijven zoveel mensen nodig ? Alles wat je meer dan 2 keer moet doen, moet je automatiseren. En dát houdt ons team klein, snel en goedkoop.

Een concreet antwoord: CoDesk is een netwerkorganisatie met een vaste kern van 4 medewerkers en een team van 75+ personen. Afhankelijk van de vraag van de klant worden steeds de juiste teamleden ingeschakeld. 

 

Meer informatie

Heeft u een vraag of wilt u advies hoe wij uw organisatie van dienst kunnen zijn? Neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via telefoonnummer 088 - 188 1999.