Password Reset ‘as a Service’​

door | 12 september 2018

Wat u na de vakantie niet kan ophalen bij de afdeling “Lost and Found” is uw wachtwoord. Vervelend, want wachtwoord vergeten komt regelmatig voor en dat kost zowel de gebruiker als de hele organisatie tijd en geld.

In de meeste gevallen moet je bij een vergeten wachtwoord contact opnemen met een helpdesk. Of in het geval van CoDesk met de persoon die de wachtwoorden kan resetten in ITM. Dat is op zijn minst irritant.

Wij hebben nu een dienst die dat oplost: SSPR, ofwel Self Service Password Reset dienst.

Via SSPR kan iedere gebruiker op een veilige wijze het wachtwoord resetten zonder afhankelijk te zijn van anderen. Via 3 stappen wordt de identiteit van de aanvrager gecontroleerd op basis van het e-mailadres, mobiel nummer en een unieke link naar het nieuwe wachtwoord.

En ja, er zijn meer leveranciers die iets dergelijks bieden. Maar altijd tegen betaling en als provider leg je de gegevens van klanten dan in de handen van een ander. Dat hebben we nu dus zelf opgelost. Zonder zorgen over privacy en zonder meerkosten beschikbaar voor alle CoDesk klanten. Gewoon, omdat het kan.

Meest recente artikelen

Stemmetjes in je hoofd – ICT-irritatie #3

Weer die stemmetjes in je hoofd Alsof je je irritante collega weer hoort met die dingen die nog moeten, waar je echt geen zin in hebt. Waarvan je maar zegt dat ze (nu) niet belangrijk zijn, ook al weet je dat dat niet waar is …! Het is stiekem wel belangrijk. Maar het...

SPAM – ICT-irritatie #2

Weg met die troep SPAM is er in vele vormen. Bijvoorbeeld die met schreeuwende onderwerpen dat je een flink bedrag hebt gewonnen, met cyrillisch schrift of waarschuwingen dat je creditcard verloopt met een vage link er in. Dit worden wel phishing en/of malware mails...

Nieuwe werkplek inrichten – ICT-Irritatie #1

Waarom duurt dat zo lang? Herken je dat? Een nieuwe medewerker komt over 30 minuten binnen en je moet nog haar nieuwe werkplek inrichten.  Dan maar even improviseren op de eerste dag. Je moet die nieuwe collega toch eerst met het team kennis laten maken, er moeten nog...

Werken in de cloud = toch meer beheer dan verwacht

De aanname Een Windows computer met daarop Microsoft Office is voor meer dan 80% van de bedrijven de dagelijkse standaard. Binnen Office en dan met name Office365 zie je steeds meer de integratie met de cloudservices van Microsoft. De opslag van je documenten in...