Terug naar CoDesk homepage
Link naar het CoDesk webmail portaal
Link naar het CoDesk CoDrive portaal
Link naar het CoDesktop  WebAccess portaal
Link naar het CoDesk SSPR portaal
Voor alle vragen over modern workplaces, remote werken, veilig thuiswerken en cloud

KISS IT goodbye

door | 12 december 2018

patchkast

Meest recente artikelen

Als ik bij klanten op bezoek kom voor een storing dan word ik vroeg of laat wel naar de meterkast geleid. Een paar routers een, een paar ISDN kastjes, een paar switches, een paar splitters en vaak ook nog een telefoon centrale.

Maar al die paren zijn wel een heleboel spullen bij elkaar. Als ik ergens naar wijs dan weten ze eigenlijk niet wat ze er aan hebben. Dan denk ik: Keep It Simple, Stupid.

Mijn advies: maak een foto van hoe het er nu uit ziet en doe elke week iets weg wat niet meer nodig is. Maar hoe weet ik dat dan zult u vragen…

Het is eigenlijk simpel: haal om te beginnen de apparaten eruit die UIT staan.

Zet daarna eens een apparaat gepland uit wat je niet denkt nodig te hebben. Als er na een paar weken niemand heeft geklaagd dan kan dat apparaat ook wel uit de kast.

Een legere kast zorgt dat u:

  1. minder last zal hebben van apparaten die elkaar storen
  2. beter geholpen wordt door een helpdesk als ze u vragen iets op te lezen, in te stellen of uit > aan te zetten
  3. makkelijker kan onthouden waar voor het apparaat voor is
  4. minder stroom verbruikt (altijd een goede reden)

Durf het te doen en breng zelf uw storingen omlaag!