KISS IT goodbye

door | 12 december 2018

patchkast

Als ik bij klanten op bezoek kom voor een storing dan word ik vroeg of laat wel naar de meterkast geleid. Een paar routers een, een paar ISDN kastjes, een paar switches, een paar splitters en vaak ook nog een telefoon centrale.

Maar al die paren zijn wel een heleboel spullen bij elkaar. Als ik ergens naar wijs dan weten ze eigenlijk niet wat ze er aan hebben. Dan denk ik: Keep It Simple, Stupid.

Mijn advies: maak een foto van hoe het er nu uit ziet en doe elke week iets weg wat niet meer nodig is. Maar hoe weet ik dat dan zult u vragen…

Het is eigenlijk simpel: haal om te beginnen de apparaten eruit die UIT staan.

Zet daarna eens een apparaat gepland uit wat je niet denkt nodig te hebben. Als er na een paar weken niemand heeft geklaagd dan kan dat apparaat ook wel uit de kast.

Een legere kast zorgt dat u:

  1. minder last zal hebben van apparaten die elkaar storen
  2. beter geholpen wordt door een helpdesk als ze u vragen iets op te lezen, in te stellen of uit > aan te zetten
  3. makkelijker kan onthouden waar voor het apparaat voor is
  4. minder stroom verbruikt (altijd een goede reden)

Durf het te doen en breng zelf uw storingen omlaag!

Er is altijd meer te vertellen dan wat er op deze pagina past en er zijn vast nog vragen van jouw kant.  Bij een kop koffie is dat snel besproken.

Dus aarzel niet en boek een kopje koffie. Kost je hoogstens een beetje van je tijd en je zit nergens aan vast.

Meest recente artikelen

Stemmetjes in je hoofd – ICT-irritatie #3

Weer die stemmetjes in je hoofd Alsof je je irritante collega weer hoort met die dingen die nog moeten, waar je echt geen zin in hebt. Waarvan je maar zegt dat ze (nu) niet belangrijk zijn, ook al weet je dat dat niet waar is …! Het is stiekem wel belangrijk. Maar het...

SPAM – ICT-irritatie #2

Weg met die troep SPAM is er in vele vormen. Bijvoorbeeld die met schreeuwende onderwerpen dat je een flink bedrag hebt gewonnen, met cyrillisch schrift of waarschuwingen dat je creditcard verloopt met een vage link er in. Dit worden wel phishing en/of malware mails...

Nieuwe werkplek inrichten – ICT-Irritatie #1

Waarom duurt dat zo lang? Herken je dat? Een nieuwe medewerker komt over 30 minuten binnen en je moet nog haar nieuwe werkplek inrichten.  Dan maar even improviseren op de eerste dag. Je moet die nieuwe collega toch eerst met het team kennis laten maken, er moeten nog...

Werken in de cloud = toch meer beheer dan verwacht

De aanname Een Windows computer met daarop Microsoft Office is voor meer dan 80% van de bedrijven de dagelijkse standaard. Binnen Office en dan met name Office365 zie je steeds meer de integratie met de cloudservices van Microsoft. De opslag van je documenten in...