Communicatiestress

door | 12 mei 2018

Als rechtgeaarde techneut blijf je natuurlijk op de hoogte van de laatste snufjes, gadgets en applicaties. Je leest blogs, Tweakers, Bright, Engadget en bekijkt vlogs. Zo zie je dan weer de nieuwste manieren van communiceren en, in den beginne, wil je die dan ook direct proberen. Zo installeer je dan de eerste Skype beta en ben je in jouw kennissenkring de roepende in de woestijn die WhatsApp heet.

Toen Facebook verscheen en ik zag wat ze allemaal van me wilden weten heb ik dat aan me voorbij laten gaan, maar zakelijk moet je wel. Toen nam Facebook WhatsApp over en wilde ik daarom iets anders. Telegram heeft zijn roots in Rusland en dat zat me ook al niet lekker. Via de digitale recherche kreeg ik de tip Threema te gaan gebruiken. Dit is van origine een Zwitserse WhatsApp-achtige en daar heb ik toch net ff meer vertrouwen in. Inmiddels verschijnen er steeds meer ongeruste mede- Whatsapp-gebruikers op Threema.

Maar WhatsApp is inmiddels een dusdanig algemeen gebruikt communicatie-platform dat je daar allang geen afscheid meer van kunt nemen. Je wordt verwacht in familiegroepen, vriendengroepen, maar ook klanten weten je er te vinden.

Mail is ook zo’n “given”. Niet dat ik het zou willen, maar daar kun je ook geen afstand van doen. Ik kom bij alle technische zaken die ik bekijk bijna wekelijks weer een nieuwe manier van communiceren tegen, waarvan ik dan begin te hopen dat het niks wordt.. 😉

Zakelijk zijn wij sinds een paar maanden nu ook door een klant uitgenodigd bij Microsoft Teams, en sinds vorige week moest ik toch gebruik gaan maken van Appear.in.

Toen ik gister een klant wilde bereiken heb ik echt even een aantal minuten na moeten denken waar deze klant de melding die ik wilde doen, zou verwachten. Ik heb dus maar even een lijstje gemaakt van de bij ons actieve communicatiemiddelen:

  1.          Telefoon (zó 1876)
  2.          Skype (Lync, Teams, whatever..)
  3.          Post (Snail Mail)
  4.          E-Mail (SPAM, SPAM, bacon en SPAM)
  5.          Facetime (You will be assimilated by Apple)
  6.          Appear.in (Facetime in a padded room)
  7.          Whatsapp (Datalek)
  8.          Threema (Leuk,maar niemand kent ‘t)
  9.          Twitter (Whine)
  10.          TopDesk (alleen voor service)
  11.          Microsoft Teams (Vuilnisbak)
  12.          Linked-In (Datalek, maar nu naar M$)
  13.          Facebook (Big Brother)
  14.          Yammer (idd Jammer)
  15.          Jabber (Gratis, als je alles van Cisco hebt gekocht)

Zoals je kunt begrijpen ben ik blij dat we iig geen fax meer hebben 😉

Meest recente artikelen

Ongevraagde updates – ICT irritatie #6

Aaargh... weer nieuwe updates Van Windows, Office, je boekhoudsysteem, anti-virus software of wat dan ook. Allemaal willen ze je aandacht en bijna altijd op ongewenste momenten. Nog erger is het als diezelfde software voor jou besluit dat je PC opnieuw moet worden...

Wat mag een online werkplek kosten?

Wat kost dat nou... zo'n werkplek? We zien dat bezoekers van onze site bijzonder geïnteresseerd zijn in de vraag: wat mag een online werkplek kosten. Of wellicht beter: de kosten van het beheer van een werkplek. De vraag is makkelijk gesteld, maar het antwoord is iets...

Kat in de zak – ICT irritatie #5

ICT en kantoorautomatisering: een kat in de zak Wat dus echt irritant is met de ICT is dat het ‘gewoon’ moet werken, zo ingewikkeld niet zou moeten zijn, terwijl je leverancier meteen een contract voor meerdere jaren wil afsluiten en je zelf eigenlijk geen idee hebt...

Stemmetjes in je hoofd – ICT-irritatie #3

Weer die stemmetjes in je hoofd Alsof je je irritante collega weer hoort met die dingen die nog moeten, waar je echt geen zin in hebt. Waarvan je maar zegt dat ze (nu) niet belangrijk zijn, ook al weet je dat dat niet waar is …! Het is stiekem wel belangrijk. Maar het...

Te duur?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je IT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand.

En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Niet flexibel?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Verouderde IT

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen. Geen catch!

Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!