Creation: Free Design

Klantcase: KES

klant kesKES is specialist op het gebied van kantoorapparatuur, telecommunicatie en ICT. Naast het installeren en verzorgen van complete netwerken, richt de dienstverlening van KES zich op het verkopen, installeren, onderhouden en repareren van computers en randapparatuur. 

CoDesk levert KES een uitbreiding van haar dienstenaanbod. KES kan via CoDesk haar klanten voorzien van de nieuwste Clouddiensten zonder dat daar investeringen voor nodig zijn. Bovendien zijn bijna alle diensten van KES gratis te proberen. Dit verlaagt de drempel voor MKB-klanten om over te stappen.

Techniek en dienstverlening gescheiden

Groot voordeel van deze opzet is dat CoDesk zich vooral kan richten op de inrichting en het correct functioneren van de extra diensten. KES kan zich helemaal richten op de meer functionele vragen van haar klanten. Anders dan voorheen is bijna alles direct inzetbaar en dat scheelt veel tijd in het bestel-, installatie- en configuratieproces. Daar waar er technische zaken aan de orde zijn schakelen KES en CoDesk direct. 

Grote omgevingen

Daarbij kan KES nu grotere omgevingen aanbieden dan voorheen. Door de toenemende complexiteit ontbrak het KES aan de tijd en kennis om bedrijven met meer dan 20 medewerkers op het gebied van servers nog te ondersteunen. Met CoDesk is dit nu weer mogelijk.