Nieuws & blogs
Nieuwe direct mailing campagne
En weer een gave dag bij CoDesk: Mijn laatste Direct Mailing was volgens mij ergens in 2008! Leuk om weer eens te doen in 2020, maar wat kwam daar ook alweer allemaal bij kijken? - Doelgroep... check - Verhaal... check - Brieven... check - Adressen... check -...
Mag ik nog Zoom gebruiken en andere vragen…
Privacy- en security issues, schering en inslag bij tools voor remote overleg. Is er helderheid met wie en welke informatie wordt gedeeld? Komt de Amerikaanse CLOUD Act bijvoorbeeld overeen met de Nederlandse AVG? Volstaat de privacyverklaring op basis van AVG? Gaan...
Privacy- en security issues, schering en inslag bij tools voor remote overleg
Is er helderheid met wie en wat informatie wordt gedeeld? Komt de Amerikaanse CLOUD Act bijvoorbeeld overeen met de nederlandse AVG? Volstaat de privacyverklaring op basis van AVG? Gaan er alarmbellen rinkelen als de jaarrekening wordt besproken via een “gratis” tool?...
Veilig en gemakkelijk thuiswerken
Veilig en makkelijk thuiswerken… voor veel organisaties nu een heel actueel vraagstuk. Maar voor CoDesk niet!Al sinds 2011 gemaakt om volledig thuis te kunnen werken. Een CoDesk werkplek is geïnstalleerd binnen enkele minuten en we bieden het nu een maand gratis aan...
Planning en gebakken lucht
Wij zijn gestopt met planning. Nou ja, we zijn gestopt met het noemen van datum van oplevering van nog niet geautomatiseerde zaken.Wat wij anders doen is -zo mogelijk- alles automatiseren. Dat maakt het uitrollen van bijvoorbeeld servers, applicaties en instellingen...
KISS IT goodbye
Als ik bij klanten op bezoek kom voor een storing dan word ik vroeg of laat wel naar de meterkast geleid. Een paar routers een, een paar ISDN kastjes, een paar switches, een paar splitters en vaak ook nog een telefoon centrale. Maar al die paren zijn wel een heleboel...
Qifi
Tiep, tiep, tieperdetiep... Is dat nou een nul of een O?Grote letter of kleine letter? Een onmogelijke code voor het gasten-WIFI of juist iets wat heel simpels, alleen net met een hoofdletter op een plek waar je hem niet verwachtte. Het blijft wat ongemakkelijk. Het...
Password Reset ‘as a Service’
Wat u na de vakantie niet kan ophalen bij de afdeling "Lost and Found" is uw wachtwoord. Vervelend, want wachtwoord vergeten komt regelmatig voor en dat kost zowel de gebruiker als de hele organisatie tijd en geld. In de meeste gevallen moet je bij een vergeten...
Communicatiestress
Als rechtgeaarde techneut blijf je natuurlijk op de hoogte van de laatste snufjes, gadgets en applicaties. Je leest blogs, Tweakers, Bright, Engadget en bekijkt vlogs. Zo zie je dan weer de nieuwste manieren van communiceren en, in den beginne, wil je die dan ook...
They don’t call us anymore….
Weet je wat irritant is ? Als je steeds een helpdesk moet bellen voor de meest eenvoudige verzoeken. Of dat je wel een factuur krijgt voor je IT, maar geen idee hebt hoe je provider nu precies aan die gegevens komt. Je kan de gegevens vaak wel krijgen maar je moet er...
Een écht simpele werkplek zonder investeringen
Deze week is er weer een klant overgestapt op werken via onze terminal ‘as a service’ (inderdaad dienst): de CoPi terminal. Snel, veilig, goedkoop, zeer eenvoudig en zoals alles wat we leveren: zonder set-up kosten of investeringen. We hebben eigenlijk nooit zelf...
Blijf niet met vragen zitten!
Aarzel niet: bel of mail ons voor antwoorden