Terug naar CoDesk homepage
Link naar het CoDesk webmail portaal
Link naar het CoDesk CoDrive portaal
Link naar het CoDesktop  WebAccess portaal
Link naar het CoDesk SSPR portaal
Voor alle vragen over modern workplaces, remote werken, veilig thuiswerken en cloud

Nieuws & blogs

VPN kan makkelijker

VPN kan makkelijker

Thuiswerken zal blijven. Dat moet veilig en makkelijk  Thuiswerken heeft een boost gekregen door COVID-19.  Dan is het wel noodzaak om te zorgen dat medewerkers ook veilig en gemakkelijk bij de benodigde gegevens kunnen.  Alsof ze gewoon op kantoor zouden zijn en...

Lees meer
Je zit op goud (zonder het te weten)

Je zit op goud (zonder het te weten)

Data is het nieuwe goud wordt er wel eens geroepen. Vraag maar aan Google. Of lees de discussie over de data die autofabrikanten verzamelen met hun nieuwe auto's die contant online zijn en bergen data verzamelen. Nuttig voor verzekeraars, makers van navigatiesystemen...

Lees meer
Citrix is een ouderwets mantra

Citrix is een ouderwets mantra

Vroeger (zeg tot 10 jaar) geleden moest je echt Citrix hebben om een fatsoenlijke online werkplek aan te kunnen bieden. Maar daarna ging het vlot beter met wat Microsoft standaard aan technologie biedt.Alleen in heel bijzondere toepassingen had je dan nog Citrix...

Lees meer
SSL as a Service

SSL as a Service

SSL is een techniek om digitaal verkeer tussen 2 partijen te versleutelen. Het meest bekende voorbeeld is het groene slotje in je browser. Of de rode waarschuwing als SSL niet of niet correct is geregeld: SSL certificaten worden op steeds meer plekken gebruikt en...

Lees meer
Websites bouwen en hosten bij CoDesk

Websites bouwen en hosten bij CoDesk

Alles wat je op internet ziet of gebruikt draait ergens op een server. De 'cloud' is ook niet meer dan 'somebody elses computer'. CoDesk levert zulke computers, maar voor websites deden we tot een paar jaar terug niet veel. Het was niet onze focus, het leverde de...

Lees meer
DNS beheer wordt steeds belangrijker

DNS beheer wordt steeds belangrijker

DNS is het systeem waarmee dingen op het internet de weg naar de juiste plaats gewezen wordt. Zoals: waar moet e-mail naar toe en waar staat de website.Het is geen directe rocket science als je er vaker mee werkt, maar abracadabra als je dat nooit doet:Verstoringen...

Lees meer
Makkelijk meekijken met collega’s

Makkelijk meekijken met collega’s

Meekijken met een collega is handig, zeker nu we veel thuiswerken met z'n allen. Daar moet je dan wel eerst tools voor aanschaffen en inrichten. Maar dat is bij CoDesk niet (meer) nodig.ITM Light We hebben een ITM 'light' gebouwd waarmee key-gebruikers (naast de...

Lees meer
Het IBM-effect: voor bange beslissers

Het IBM-effect: voor bange beslissers

De naam IBM was in mijn jeugd gelinkt aan schaken. Kasparov moest het als grootmeester opnemen tegen een supercomputer van IBM. Bij elke nieuwe iteratie van de supercomputer van IBM was er dan weer een item in het journaal en in de krant. Op zich was het wel spannend:...

Lees meer
CoPi nog compacter

CoPi nog compacter

Ons CoPi kan nog compacter!Nu is de CoPi al een klein kastje waar je de netwerkkabel, scherm, muis en keyboard op aansluit. Maar dat kan dus nóg simpeler: een keyboard waar je je scherm(en), netwerkkabel en muis op aansluit. Daar zit dan alles in wat normaal in het...

Lees meer
Automatiseren voor €7,49

Automatiseren voor €7,49

South Park maakte er ooit een hele aflevering over en de IT Crowd* zou er nu nog steeds de telefoon mee opnemen: Have you tried turning it off and on again? Humor omdat het zo ontzettend herkenbaar is. Ook u zal vast wel eens met de stekker in uw hand hebben gestaan...

Lees meer
Goede koffie!

Goede koffie!

Een adviseur van een klant vroeg om goede koffie. Maar dan in figuurlijke zin voor IT-diensten. Want als er goede koffie geschonken wordt, dan hoor je daar eigenlijk niemand over. Slechte koffie is echter een bron van doorlopende ergernis en veel gemopper. Bij CoDesk...

Lees meer
Livegang Movimento

Livegang Movimento

Vandaag met CoDesk een succesvolle migratie en livegang afgerond bij onze nieuwe klant Movimento! Movimento is een schitterende organisatie in Zeist die de kwaliteit en toekomstbestendigheid van de zorg en welzijn verbetert! Meer info: www.movimento-zorg.nl

Lees meer
Nieuwe direct mailing campagne

Nieuwe direct mailing campagne

En weer een gave dag bij CoDesk: Mijn laatste Direct Mailing was volgens mij ergens in 2008! Leuk om weer eens te doen in 2020, maar wat kwam daar ook alweer allemaal bij kijken? - Doelgroep... check - Verhaal... check - Brieven... check - Adressen... check -...

Lees meer
Mag ik nog Zoom gebruiken en andere vragen…

Mag ik nog Zoom gebruiken en andere vragen…

Privacy- en security issues, schering en inslag bij tools voor remote overleg. Is er helderheid met wie en welke informatie wordt gedeeld? Komt de Amerikaanse CLOUD Act bijvoorbeeld overeen met de Nederlandse AVG? Volstaat de privacyverklaring op basis van AVG? Gaan...

Lees meer
Veilig en gemakkelijk thuiswerken

Veilig en gemakkelijk thuiswerken

Veilig en makkelijk thuiswerken… voor veel organisaties nu een heel actueel vraagstuk. Maar voor CoDesk niet!Al sinds 2011 gemaakt om volledig thuis te kunnen werken. Een CoDesk werkplek is geïnstalleerd binnen enkele minuten en we bieden het nu een maand gratis aan...

Lees meer
Planning en gebakken lucht

Planning en gebakken lucht

Wij zijn gestopt met planning. Nou ja, we zijn gestopt met het noemen van datum van oplevering van nog niet geautomatiseerde zaken.Wat wij anders doen is -zo mogelijk- alles automatiseren. Dat maakt het uitrollen van bijvoorbeeld servers, applicaties en instellingen...

Lees meer
KISS IT goodbye

KISS IT goodbye

Als ik bij klanten op bezoek kom voor een storing dan word ik vroeg of laat wel naar de meterkast geleid. Een paar routers een, een paar ISDN kastjes, een paar switches, een paar splitters en vaak ook nog een telefoon centrale. Maar al die paren zijn wel een heleboel...

Lees meer
Qifi

Qifi

Tiep, tiep, tieperdetiep... Is dat nou een nul of een O? Grote letter of kleine letter? Een onmogelijke code voor het gasten-WIFI of juist iets wat heel simpels, alleen net met een hoofdletter op een plek waar je hem niet verwachtte. Het blijft wat ongemakkelijk. Het...

Lees meer
Password Reset ‘as a Service’​

Password Reset ‘as a Service’​

Wat u na de vakantie niet kan ophalen bij de afdeling "Lost and Found" is uw wachtwoord. Vervelend, want wachtwoord vergeten komt regelmatig voor en dat kost zowel de gebruiker als de hele organisatie tijd en geld. In de meeste gevallen moet je bij een vergeten...

Lees meer
Communicatiestress

Communicatiestress

Als rechtgeaarde techneut blijf je natuurlijk op de hoogte van de laatste snufjes, gadgets en applicaties. Je leest blogs, Tweakers, Bright, Engadget en bekijkt vlogs. Zo zie je dan weer de nieuwste manieren van communiceren en, in den beginne, wil je die dan ook...

Lees meer
They don’t call us anymore….

They don’t call us anymore….

Weet je wat irritant is ? Als je steeds een helpdesk moet bellen voor de meest eenvoudige verzoeken. Of dat je wel een factuur krijgt voor je IT, maar geen idee hebt hoe je provider nu precies aan die gegevens komt. Je kan de gegevens vaak wel krijgen maar je moet er...

Lees meer

Blijf niet met vragen zitten!

Aarzel niet: bel of mail ons voor antwoorden

info@codesk.nl of 088 - 188 1999.