Klantcase: Susa Studenten Werk

Tekst: Pauline Huijzer
Geïnterviewde: Wendy Laumen

CoDesk klant SUSA

SUSA is het studentenuitzendbureau waar een student een bijbaan perfect kan combineren met een studie. Met meer dan 100 medewerkers en vestigingen in Nederland en Duitsland bewijst SUSA haar unieke concept. Een gesprek met Wendy Laumen, manager ICT binnen SUSA over de samenwerking met CoDesk.

De Klant: SUSA

Wendy: “SUSA is actief in de uitzendbranche en gespecialiseerd in het uitzenden van studenten. Doorgaans zijn zij flexibel en hebben tijd over naast hun studie. Met de inzet van studenten vullen wij de behoefte van onze klanten, aan flexibel personeel, in. Onze interne ICT-afdeling bestaat uit 3 vaste medewerkers en daarnaast 3 studenten. Wij geloven in ‘practice what you preach’. ICT is voor onze organisatie van vitaal belang. Wel zien we een verschuiving naar een steeds meer ondersteunende rol. Het doorgeven van gewerkte uren, het inzien van loonstroken en dergelijke gebeurt tegenwoordig allemaal online. Dat betekent dat de beschikbaarheid van (online) data steeds belangrijker wordt. Daarin zijn momenteel veel ontwikkelingen.”

De uitdaging: outsourcing ICT

Net als in veel andere branches, is ook bij SUSA het tijd- en plaats onafhankelijk werken steeds normaler. Dat vraagt om een andere benadering van ICT.
Wendy: “Voor ons past outsourcing daar goed bij. Dat betekent geen hardware meer voor de eigen operatie. CoDesk verzorgt het virtueel hosten van onze eigen applicaties. Het is een bewuste keuze deze kennis buitenshuis te hebben”, aldus Wendy. “Op deze manier kunnen we ons focussen op de inhoud van een applicatie, de instellingen en de gebruikers. Geen omkijken meer naar het ijzer dus, want CoDesk houdt middels continue online monitoring in de gaten of alles goed functioneert en er nog voldoende geheugen beschikbaar is.”

Keuze CoDesk

“De keuze voor CoDesk lag voor ons voor de hand, er was al een bestaande relatie”, vervolgt Wendy haar verhaal. “Zij waren op de hoogte van onze manier van werken en herkenden onze uitdagingen op ICT-vlak. CoDesk biedt ons een externe oplossing, die goed past bij onze wens om snel te kunnen opschalen. Twee jaar terug startten we met onze Duitse activiteiten. Het was toen niet te voorspellen hoeveel data daar in om zou gaan. Inmiddels werken er in Duitsland, net als in Nederland, meer dan 50 mensen bij SUSA. Dat betekende dat in korte tijd alles letterlijk uit de grond moest worden gestampt. Dat lukt alleen als je alles outsourcet en geen grote investeringen hoeft te doen.”

‘CoDesk zorgt dat wij geen omkijken hebben naar hardware, licenties en upgrades.’

Aanpak

“CoDesk is een echte partner voor SUSA”, zo vertelt Wendy. Zij zorgen dat wij geen omkijken hebben naar hardware, licenties en upgrades. CoDesk richtte onze infrastructuur zo in dat we gebruik maken van een shared omgeving waardoor we nog flexibeler zijn. We kunnen namelijk eenvoudig op- en afschalen. CoDesk is wekelijks bij SUSA aanwezig om ons te ondersteunen. De ene keer hebben we heel concrete vragen, of geeft CoDesk gebruikers concrete ondersteuning met hun instellingen en soms testen we nieuwe dingen met elkaar. Deze korte lijnen werken voor ons heel prettig.”

Resultaat samenwerking CoDesk

Door zoveel mogelijk IT te outsourcen kan SUSA voor haar medewerkers de online Desktop van CoDesk gebruiken. “We werken met zogenaamde thin clients (PC’s met relatief weinig intern geheugen, die hun capaciteit betrekken van een server, red). SUSA heeft veel flexibel personeel, en niet iedereen heeft een eigen computer nodig. Medewerkers loggen simpelweg in op een beschikbare PC en werken dan met een druk op de knop in een omgeving vergelijkbaar met de bekende Windows Desktop. Met daarin een herkenbaar bureaublad en een map Mijn Documenten. Je beseft niet eens dat je gegevens op afstand staan. CoDesk zien wij dan ook als het verlengstuk van onze ICT. Een goede verstandhouding is dan een vereiste.”

Over SUSA

SUSA levert studentenpools om (onvoorziene) pieken en dalen in de personeelsbehoefte van klantcontactcentra op te vangen. SUSA ontwikkelde hiervoor het Poolconcept®. Door slim gebruik te maken van de flexibiliteit en het werk- en denkniveau van HBO- en WO-studenten levert SUSA studenten, die tot zelfs een uur voor aanvang van de dienst, kunnen bijspringen. Het studentenuitzendbureau garandeert hiermee een optimale bereikbaarheid van bedrijven. SUSA verzorgt zelf de werving, selectie en planning van de studenten. Daarbij centraliseert het alle bedrijfsprocessen en maakt het optimaal gebruik van diverse online tools en een digitale infrastructuur.

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!