Creation: Free Design

Klantcase: SUSA studenten uitzendbureau

klant susaCoDesk verlengstuk ICT voor SUSA studenten uitzendbureau

SUSA is het studentenuitzendbureau waar een student een bijbaan perfect kan combineren met een studie. Met meer dan 100 medewerkers en vestigingen in Nederland en Duitsland bewijst SUSA haar unieke concept. Een gesprek met Wendy Krijnen-Laumen, manager ICT binnen SUSA over de samenwerking met CoDesk.

De Klant: SUSA

Krijnen: “SUSA is actief in de uitzendbranche en gespecialiseerd in het uitzenden van studenten. Doorgaans zijn zij flexibel en hebben tijd over naast hun studie. Met de inzet van studenten vullen wij de behoefte van onze klanten, aan flexibel personeel, in. Onze interne ICT-afdeling bestaat uit 3 vaste medewerkers en daarnaast 3 studenten. Wij geloven in ‘practice what you preach’. ICT is voor onze organisatie van vitaal belang. Wel zien we een verschuiving naar een steeds meer ondersteunende rol. Het doorgeven van gewerkte uren, het inzien van loonstroken en dergelijke gebeurt tegenwoordig allemaal online. Dat betekent dat de beschikbaarheid van (online) data steeds belangrijker wordt. Daarin zijn momenteel veel ontwikkelingen.”

De uitdaging: outsourcing ICT 

Net als in veel andere branches, is ook bij SUSA het tijd- en plaats onafhankelijk werken steeds normaler. Dat vraagt om een andere benadering van ICT. Krijnen: “Voor ons past outsourcing daar goed bij. Dat betekent geen hardware meer voor de eigen operatie. CoDesk verzorgt het virtueel hosten van onze eigen applicaties. Het is een bewuste keuze deze kennis buitenshuis te hebben”, aldus Krijnen. “Op deze manier kunnen we ons focussen op de inhoud van een applicatie, de instellingen en de gebruikers. Geen omkijken meer naar het ijzer dus, want CoDesk houdt middels continue online monitoring in de gaten of alles goed functioneert en er nog voldoende geheugen beschikbaar is.”

Keuze CoDesk

“De keuze voor CoDesk lag voor ons voor de hand, er was al een bestaande relatie”, vervolgt Krijnen haar verhaal. “Zij waren op de hoogte van onze manier van werken en herkenden onze uitdagingen op ICT-vlak. CoDesk biedt ons een externe oplossing, die goed past bij onze wens om snel te kunnen opschalen. Twee jaar terug startten we met onze Duitse activiteiten. Het was toen niet te voorspellen hoeveel data daar in om zou gaan. Inmiddels werken er in Duitsland, net als in Nederland, meer dan 50 mensen bij SUSA. Dat betekende dat in korte tijd alles letterlijk uit de grond moest worden gestampt. Dat lukt alleen als je alles outsourcet en geen grote investeringen hoeft te doen.”

Aanpak

“CoDesk is een echte partner voor SUSA”, zo vertelt Krijnen. Zij zorgen dat wij geen omkijken hebben naar hardware, licenties en upgrades. CoDesk richtte onze infrastructuur zo in dat we gebruik maken van een shared omgeving waardoor we nog flexibeler zijn. We kunnen namelijk eenvoudig op- en afschalen. CoDesk is wekelijks bij SUSA aanwezig om ons te ondersteunen. De ene keer hebben we heel concrete vragen, of geeft CoDesk gebruikers concrete ondersteuning met hun instellingen en soms testen we nieuwe dingen met elkaar. Deze korte lijnen werken voor ons heel prettig.”

Resultaat samenwerking CoDesk

Door zoveel mogelijk IT te outsourcen kan SUSA voor haar medewerkers de online Desktop van CoDesk gebruiken. “We werken met zogenaamde thin clients (PC’s met relatief weinig intern geheugen, die hun capaciteit betrekken van een server, red). SUSA heeft veel flexibel personeel, en niet iedereen heeft een eigen computer nodig. Medewerkers loggen simpelweg in op een beschikbare PC en werken dan met een druk op de knop in een omgeving vergelijkbaar met de bekende Windows Desktop. Met daarin een herkenbaar bureaublad en een map Mijn Documenten. Je beseft niet eens dat je gegevens op afstand staan. CoDesk zien wij dan ook als het verlengstuk van onze ICT. Een goede verstandhouding is dan een vereiste.”

Over SUSA

SUSA levert studentenpools om (onvoorziene) pieken en dalen in de personeelsbehoefte van klantcontactcentra op te vangen. SUSA ontwikkelde hiervoor het Poolconcept®. Door slim gebruik te maken van de flexibiliteit en het werk- en denkniveau van HBO- en WO-studenten levert SUSA studenten, die tot zelfs een uur voor aanvang van de dienst, kunnen bijspringen. Het studentenuitzendbureau garandeert hiermee een optimale bereikbaarheid van bedrijven. SUSA verzorgt zelf de werving, selectie en planning van de studenten. Daarbij centraliseert het alle bedrijfsprocessen en maakt het optimaal gebruik van diverse online tools en een digitale infrastructuur.