Creation: Free Design

Klantcase: FourPoints

FourPointsFourPoints levert Business Intelligence (BI) oplossingen die data uit systemen omzet in waardevolle managementinformatie. Al sinds hun oprichting in 1991 werkt FourPoints voor grote corporate organisaties met een eigen infrastructuur. Speciaal voor het MKB ontwikkelden zij onlangs een BI as a Service (BIaaS) oplossing waardoor dure, eigen applicaties overbodig zijn. Voor een vast bedrag per maand kun je gebruik maken van de licenties en de BIaaS oplossing.

CoDesk is partner van FourPoints en levert het flexibele infrastructuur platform voor deze diensten. Dit geeft FourPoints de kans zich helemaal te richten op de functionele vraag van haar klanten, zonder zich zorgen te maken over de onderliggende techniek, capaciteit of beveiliging. Het hele platform schaalt mee met de groei van FourPoints, nu 27 medewerkers en een ambitie om de komende jaren door te groeien naar een aantal van zo’n 40 - 50. We spreken Remco van Vliet, manager operations over de samenwerking met CoDesk.

Managementinformatie 

Van Vliet: We helpen bedrijven om beslissingen te kunnen nemen; gefundeerde beslissingen, beslissingen gebaseerd op data. Daarvoor organiseren, integreren en structureren we de data tot informatie en creëren we overzicht en inzicht in alle data en informatie die door een organisatie stroomt en zorgen we ervoor dat deze op elkaar is afgestemd.
Onze voornaamste klanten waren en zijn deels nu nog corporate organisaties. Zo werken we voor een grote bank en telefonie/internet providers. Veel van deze bedrijven outsourcen hun IT tegenwoordig naar landen als India. Vandaar dat we een nieuwe strategie ontwikkelden, gericht op het (top) MKB.

Goed partnerschap remco zwartwit

Van Vliet werkt al 10 jaar voor de organisatie. Hij is eindverantwoordelijk voor de operatie en is als meewerkend voorman ook twee dagen per week bij klanten op locatie. “Voordat we samenwerkten met CoDesk hadden we een serverruimte en veel eigen hardware, inclusief de bijkomende zorgen rondom licenties. Onze servers werden op afstand voor ons beheerd. Wij waren te klein voor onze toenmalige partner. Zij waren belangrijk voor onze operatie, maar voor een goed partnerschap moet je ook belangrijk voor hen zijn.Daarbij wilden we naar virtualisatie en geen omkijken meer naar de licenties. Grote voorinvesteringen zijn verleden tijd. We nemen alleen dat af wat we nodig hebben. De oplossing van CoDesk groeit met ons mee. Ook zorgt CoDesk ervoor dat we voor onze medewerkers diverse applicaties uit en aan kunnen zetten, waardoor we de kosten beheersbaar maken.”

Mobiliteit

“We werken met CoDesk samen voor onze online werkplekken en nemen servers af voor de BIaaS-oplossing. Voor onze mobiliteit heeft het werken met de online werkplek veel voordelen. Zo konden onze servicedesk medewerkers onlangs niet naar kantoor komen omdat de treinen niet reden. Het is dan echt een uitkomst dat ze gewoon thuis kunnen werken en bereikbaar zijn. We hebben niets meer lokaal. Je logt in op een virtuele omgeving, die eruit ziet als een Windows omgeving en daar vind je alles wat je nodig hebt.”

Samenwerking CoDesk

Van Vliet vervolgt: “CoDesk denkt met ons mee en vult niet blind onze vragen in vanuit een kans om meer omzet te maken. Ze verplaatsen zich in wat voor ons de beste oplossing is. Onlangs legden wij een nieuwe ontwikkeling aan hen voor. CoDesk adviseerde ons toen dat het slimmer zou zijn een dedicated server in te zetten zodat we juist minder kosten zouden hebben dan de standaard oplossing. Ze bekijken vanuit hun expertise wat de beste oplossing voor ons is. Echt wat je van een partnerschap mag verwachten.”

Automatische monitoring

Voor het beheer heeft FourPoints de ondersteuning van CoDesk niet dagelijks nodig. “We kunnen veel zelf, en voor de applicaties die we nog niet zelf kunnen managen, zijn er plannen om dat ook in de toekomst zelf te doen. Alleen wanneer er iets niet werkt, en dat komt niet vaak voor, hebben we contact. Verder heeft CoDesk de monitoring geautomatiseerd. We krijgen automatisch een mail wanneer een schijfruimte volloopt. Dan weten wij wat we moeten doen: opschonen of extra storage aanschaffen.”

Informeel professioneel

“We hebben een informeel professioneel contact, net als met onze eigen klanten.” Besluit van Vliet. “Dat houdt: goede afspraken. Aan het begin van onze samenwerking zijn we netjes een contract met elkaar aangegaan. Maar we kijken nooit naar het contract. Ik vind dat je bij onverhoopte onenigheid iets moet hebben om op terug te vallen, maar op het moment dat je dat moet doen dan ben je eigenlijk een stap te ver. We schakelen goed met elkaar, CoDesk is een fijne organisatie om mee samen te werken!”