Selfservice ICT

Of bel je liever een helpdesk?

 

Selfservice ICT bespaart tijd en geld

Have-you-tried-Mug

Minder ‘downtime’ met onze self service oplossingen zoals SSPR (SelfService Password Reset) en ITM (IT Management).

Alles om maar te zorgen dat jij aan het werk blijft zonder duimen te moeten draaien!   

Maar 1 procent omzet uit eenmalig werk. Wij doen niet aan uurtje factuurtje

Géén uurtje – factuurtje

Slechts 1% van de omzet van CoDesk komt voort uit eenmalig werk. De rest, dus 99%, komt voort uit maandelijks terugkerende inkomsten. Inkomsten die alleen  dalen of stijgen doordat klanten per maand meer of minder diensten afnemen.  CoDesk levert haar diensten dus een met extreme voorspelbaarheid.

Always in control

Het is onze sport om te zorgen dat jij ons niet hoeft te bellen. Althans, niet voor standaard beheerklusjes*. Dat regelen we door jou de ‘controls’ te geven. Dat is standaard binnen de CoDesk-omgeving geregeld. ITM (IT Management) is dé oplossing waarmee meer dan 80% van alle zaken waar je elders de helpdesk voor moet bellen, zelf kunt regelen.

Maar wat als je jezelf buiten gesloten hebt? Dan hebben we SSPR voor je!

CoDesk self service tools

Wil jij ook meer 'in control' zijn? Dat kan!

ITM mét MAYO

Onze module om klanten een prettige vorm van zelfredzaamheid te geven heet ITM en die komt met een hoop MAYO (MAnage Your Own).

Wat onze klanten zelf regelen –zonder enige ICT-kennis– zijn bijvoorbeeld deze taken:

  • gebruikers aanmaken / weghalen
  • wachtwoorden resetten
  • applicaties uitdelen /intrekken
  • mailboxen aanmaken / aanpassen / intrekken
  • distributiegroepen beheren
  • shares aanmaken / uitdelen / intrekken
  • remote werken toestaan / verhinderen
  • storage vergroten
  • sessies uitloggen
  • hangende applicaties herstarten
  • meekijken met sessies van collega’s voor ondersteuning
  • rapportages over gebruik / verbruik opvragen
  • huisstijl instellen
  • monitoring bekijken
  • eigen servers beheren

Dit is maar een klein overzicht. Voor klanten met specifieke wensen maken we specifieke aanpassingen in ITM. Zonder behoefte aan ICT kennis of extra rechten kunnen ze zo zelf doen wat ze moeten doen.

Helpdesk? Niet nodig!

ITM is heel gebruiksvriendelijk. Ik werk er heel veel mee en het scheelt me enorm veel tijd. Als er bijvoorbeeld een applicatie vastloopt, heb ik via een harde resetknop in een paar seconden die medewerker weer aan de gang. Je hoeft niet te bellen, niks!

Marloes Wessels

Verantwoordelijk voor ICT en back-office, Technical Valley

Voorbeeld: zelf je wachtwoord kunnen resetten

Dit is één van de handige opties van CoDesk om medewerkers van jouw organisatie in staat te stellen hun wachtwoord op een veilige manier zelf te resetten. Zonder tussenkomst van een helpdesk!

E-mailadres invullen, reageren op SMS. Even wachten op de controlevraag en daarna krijg je een nieuw wachtwoord. Hoe simpel is dat?

Hoe doen jullie dat dan?

Mensen die bij CoDesk op kantoor komen valt vaak wat op: de telefoon van de servicedesk gaat niet of nauwelijks. Hoe wij zorgen voor die rust aan de telefoon van onze servicedesk? Dat rust op 3 pijlers.

Ten eerste maken we alles op basis van vaste afspraken zoals naamconventies. En met vaste formats kan je makkelijk programmeren.

Als tweede pijler maken we doorlopend een top 10 van de meeste gestelde vragen en zijn we scherp op alarmen vanuit de monitoring. We kijken steeds wat we daar aan kunnen automatiseren om een verzoek of alarm te voorkomen.
Eenmaal geautomatiseerd brengen we een taak terug naar 1 knop. Die zetten we in ITM en die testen we dan intern. Daarna publiceren we knop voor alle klanten.
De top 10 verandert daardoor (want minder verzoeken) en het spel begint weer opnieuw.

En als derde: we zijn snel met reageren op tickets die mensen per e-mail indienen. En dan weten ze dat bellen niet per sé sneller is.
Niet gestoord door telefoon kan je je weer beter focussen op het ontwikkelen van nieuwe self service onderdelen. En daarmee is de (PDCA-)cirkel dan weer rond.

CoDesk Plan Do Check Act

Wat kunnen we voor jou doen?

Haast? Bel 088 1881999

Twijfel? Ook geen probleem

Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?

Ben Lamers

Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!