Goede koffie!

door | 5 oktober 2020

Eerst Koffie in je mok

Een adviseur van een klant vroeg om goede koffie. Maar dan in figuurlijke zin voor IT-diensten. Want als er goede koffie geschonken wordt, dan hoor je daar eigenlijk niemand over. Slechte koffie is echter een bron van doorlopende ergernis en veel gemopper.

Bij CoDesk hebben we goed nagedacht over de soort koffie die we willen schenken. We hebben koffie die 80% van de mensen lekker vindt. Helemaal compleet met naar behoefte melk, suiker, zoetjes en lepeltjes. En die 20% die we missen? Tja, dat is een zeer weloverwogen keuze. Je kan niet iedereen helpen.

Per persoon kunnen we de smaak van de koffie aanpassen. Serveren we dan alle smaken? Nee, ook hier geldt: we zorgen dat we meeste gewilde smaken op voorraad hebben. Je hoeft bij CoDesk ook niet gelijk een hele kan koffie op te drinken. Alles kan per kopje, dus steeds precies genoeg.

We hadden voor de koffie een bonenmachine kunnen kopen. Maar die zijn redelijk duur en vragen meer onderhoud. Senseo was niet lekker genoeg en ouderwetse filterkoffie was precies dat: te ouderwets en niet flexibel genoeg. Dan hou je de cupjesautomaten over. Die dus gekozen. Ondertussen zijn die apparaten best betaalbaar en makkelijk dubbel uit te voeren zodat je nooit zonder zit. En met cupjes kan je sneller leveren dan met andere opties.

Welke soort cupjes ga je dan gebruiken? Die waar het ooit mee begonnen is? Wij vonden George Clooney in die reclame een goede vraag stellen: “What else?”.

Als je namelijk wat verder kijkt, dan zijn er prima alternatieven. Voor minder geld minimaal dezelfde kwaliteit koffie! En aangezien we voor het MKB koffie zetten is prijs toch ook een dingetje. We kunnen met die cupjes ook heel precies het verbruik berekenen. Da’s dan weer fijn voor onszelf als je een Pay-per-Use-model gebruikt.

Zo hebben we onze koffie dus lekker, compleet, gemakkelijk en flexibel tot gestandaardiseerd maatwerk gemaakt. En dat is exact wat onze IT-diensten ook zijn. Zin om het eens over IT te hebben met lekkere koffie erbij? De koffie staat klaar!

Er is altijd meer te vertellen dan wat er op deze pagina past en er zijn vast nog vragen van jouw kant.  Bij een kop koffie is dat snel besproken.

Dus aarzel niet en boek een kopje koffie. Kost je hoogstens een beetje van je tijd en je zit nergens aan vast.

Meest recente artikelen

Stemmetjes in je hoofd – ICT-irritatie #3

Weer die stemmetjes in je hoofd Alsof je je irritante collega weer hoort met die dingen die nog moeten, waar je echt geen zin in hebt. Waarvan je maar zegt dat ze (nu) niet belangrijk zijn, ook al weet je dat dat niet waar is …! Het is stiekem wel belangrijk. Maar het...

SPAM – ICT-irritatie #2

Weg met die troep SPAM is er in vele vormen. Bijvoorbeeld die met schreeuwende onderwerpen dat je een flink bedrag hebt gewonnen, met cyrillisch schrift of waarschuwingen dat je creditcard verloopt met een vage link er in. Dit worden wel phishing en/of malware mails...

Nieuwe werkplek inrichten – ICT-Irritatie #1

Waarom duurt dat zo lang? Herken je dat? Een nieuwe medewerker komt over 30 minuten binnen en je moet nog haar nieuwe werkplek inrichten.  Dan maar even improviseren op de eerste dag. Je moet die nieuwe collega toch eerst met het team kennis laten maken, er moeten nog...

Werken in de cloud = toch meer beheer dan verwacht

De aanname Een Windows computer met daarop Microsoft Office is voor meer dan 80% van de bedrijven de dagelijkse standaard. Binnen Office en dan met name Office365 zie je steeds meer de integratie met de cloudservices van Microsoft. De opslag van je documenten in...